خانواده‌ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت/پرداخت مالیات برای کار خیر

به گزارش خبرنگار حوزه زنان ایرنا، انسیه خزعلی در ابتدای نشست علت دعوت خیران را همکاری برای حل مشکلات حوزه زنان عنوان کرد و از همه خیران به ویژه بانوان خواست تا برای حل مسایل بانوان وارد میدان شوند و تشکیل گروه‌هایی برای حمایت از بانوان را ضروری دانست.

در این نشست که از ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه شب آغاز شد، برخی از دیدارهای معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جریان سفرهای استانی با رویکرد حل مشکلات حوزه زنان در استانها به نمایش درآمد و این کلیپ ها آغازی شد برای اینکه خیران مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مهمترین مطالب خیران در این نشست، برای کار خیر باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنیم، برنامه ما آزادی زندانیان است، ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین جهیزیه نیاز داریم، یک خانواده بدون دختر هشت بار جهیزیه دریافت کردند، برای ۱۱ هزار زوج کارآفرین کار ایجاد شد، کودکان در خیابان ها جمع‌آوری شوند، گلایه شدید از گرانی ها، پیری جمعیت و نبود اشتغال برای جوانان در کشور و انتظار سه هزار نفر برای پیوند عضو بود. 

برای کار خیر باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنیم!
حبیب‌الله بوربور رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: مجمع خیران مدرسه‌ساز در بیش از ۴۰۰ شعبه در کشور فعالیت دارد اما هنوز مدارس دو نوبته و کپری داریم، مجمع خیران، هشت مجمع و هشت بنیاد را به ثبت رسانده است تا اولویت ها برای خیران مشخص شود.

وی ادامه داد: اکنون ۴۳ نهاد و شخص حقیقی و بنیاد عضو مجموعه ما هستند، در مجلس مجمع خیران را تشکیل دادیم تا مشکلات را رفع کنیم.

بوربور افزود: در ایران برای کار خیر هم باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند و معتقدم کسانی که این قوانین را وضع کردند عناد داشته اند چرا وقتی یک خیر ۳۰۰ واحد ساخته و منزل خودش را وقف کرده است برای وی هم مالیات وضع می شود با این شرایط یک خیر چگونه می تواند کار کند ما دنبال حل مشکلات در مجلس هستیم تا تضاد در قانون در پژوهشگاه مجلس مورد بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه نمایندگانی در سه قوه داریم و در مجلس ۱۴۰ یا ۱۵۰ نماینده عضو فراکسیون ما هستند، اظهار داشت: در موضوع خانواده اگر جامعه بخواهد سلامت داشته باشد و به رفاه برسد باید به ۵۰ درصد جامعه که زنان هستند توجه کنند.

وی معتقد است: همه کسانی که در زندگی خود موفق هستند مادرانی داشتند که چنین فرزندانی به جامعه تقدیم کردند. ما براساس اولویت خیران را جهت می دهیم براساس تشکیلاتی که دارند کمک های مردمی را به سمت حوزه زنان جهت دهیم.

برنامه ما آزادی زندانیان است
خدیجه نیزاری رییس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور نیز گفت: این شورا ۲۳ سال شکل گرفته و ۶ هزار خیر مدرسه ساز در کشور داریم برخی یک و برخی ۶۰ پروژه ساخته اند افتخار ماست که یک هزار و ۳۲۷ قرارداد با خیران داشتیم که در استانها نیز کار به صورت جداگانه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در مجمع خیران نیز این شورا ۲ درمانگاه ساخته است آزادی زندانیان و بورسیه دانشجویان نیز در برنامه کاری ما بوده است.

خانواده‌ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت/پرداخت مالیات برای کار خیر

اهدای هشت بار جهیزیه به خانواده‌ای بدون دختر
حسین صمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه حضرت رقیه(س) نیز گفت: این بنیاد خیریه در ۱۴ مساله و طرح فعالیت دارد که تامین جهیزیه برای تشکیل خانواده و ازدواج از جمله مهمترین این فعالیت‌ها است، پارسال ۳۰ هزار جهیزیه با همکاری نهادهای حمایتی و خیران تامین، تهیه و اهدا شد که با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از کالا و تولیدات ملی این کالاها را تهیه کردیم.

وی اظهار داشت: در طول سال ۱۰۰ هزار زوج نیازمند به جهیزیه داریم و با توجه به کاری که انجام می دهیم برای این افراد ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

وی اضافه کرد: برای اهدای جهیزیه به نیازمندان به یک روح جمعی نیاز داریم که از کارهای جزیره ای و موازی جلوگیری شود چون برخی خانواده‌ها چند بار با هم جهیزیه گرفته که در یک مورد هشت بار جهیزیه گرفتند که متاسفانه اصلا دختر نداشتند این مسایل بخاطر پراکندگی و کار مشترک انجام ندادن است و توزیع عادلانه جهیزیه صورت نمی گیرد.

اهدای نوشت‌افزار به نیازمندان
شهرام اقبال زاده مدیر مجموعه خیریه شمس نیز گفت: در حال حاضر ۱۸ واحد اشتغالزایی داریم که امیدواریم با تلاش های جدی در این زمینه برنامه ریزی کنیم البته از اقدامات مهم ما اهدای سالانه جهیزیه و توزیع دهها هزار نوشت افزار در ۲۰ استان است و امسال ۴۰ هزار نوشت افزار توزیع کردیم.

ایجاد کار برای ۱۱ هزار زوج کارآفرین
محمدجواد فولاد مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها نیز گفت: این بنیاد در سطح کشور و کشورهای همسایه فعالیت دارد و از زوج های جوان جامعه حمایت می کند به گونه ای که تاکنون ۱۱ هزار نفر به عنوان کارآفرین در ۹۰۰ شعبه مشغول به کار شده است.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت ما در حوزه خانواده بحث ازدواج پیشگیری از طلاق و فرزندآوری است، افزود: ایجاد بازارچه صنایع دستی برای اقتصاد خانواده، ایجاد شبکه ای در حوزه خانواده با عضویت موسسات مختلف،   راهی خانه بخت شدن یکصد هزار زوج جوان با تامین جهیزیه، تامین سیسمونی و نیازهای اولیه بانوان باردار و ایجاد کلینیک های تخصصی برای پیشگیری از طلاق از دیگر برنامه‌های ماست.

وی معتقد است: اگر به پایه و استحکام حوزه خانواده توجه شود می تواند در همه زمینه ها اثرگذار است، این بنیاد  ۸۵۰ هزار عضو ثابت دارد و آمادگی فعالیت در حوزه زنان و خانواده را دارد و برای روند رو به بهبودی وضعیت خانواده‌ها آمادگی کامل دارد.

برای کار خیر نباید مالیات پرداخت کرد
مهرنوش کاوه مدیر مرکز خیریه امید فردا نیز به موضوع بااهمیت سلامت روان در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های اصلی جامعه موضوع مهم اختلالات روانی است که باید برای پیشگیری از آن برنامه‌ریزی کرد.

وی معتقد است که با گسترش سبک های زندگی آسیب ها بیشتر شده است و رنج آسیب های اجتماعی در ایران با جهان خیلی متفاوت نیست دنیا به این نتیجه رسیده هزینه های پنهان اختلالات روانی می تواند یک دنیا را نجات دهد.

وی به پرداخت مالیات توسط خیران هم اشاره کرد و اظهار داشت:  ما سیاستگذاری غلط داریم و نباید برای کار خیر مالیات پرداخت کنیم و امیدواریم این نشست سیاستگذاری کلان در جامعه داشته باشد.

خانواده‌ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت/پرداخت مالیات برای کار خیر

باید برای جمع‌آوری کودکان در خیابان تلاش کرد
خانم سرپوئی زرگریانی رییس انجمن خیریه بانوان ارامنه تهران نیز گفت: این انجمن خیریه ۱۱۸ سال قدمت دارد و اکنون ۱۲۰ خانواده و ۲ خانه سالمندان را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه انجمن ما مانند دیگر انجمن ها فعالیت های خیلی گسترده ای ندارد، اظهار داشت: تنها یک خواسته داریم که امیدوارم دختران و پسران کوچک در کوچه ها و خیابان ها جمع شوند و دیگر این افراد را در خیابان نبینیم.

گلایه شدید از گرانی ها، پیری جمعیت و نبود اشتغال برای جوانان در کشور
محمدرضا کارگری قائم مقام مجمع خیران کشور نیز گفت: در کشور به دلیل نداشتن کار کارشناسی جهانی، مشکلات جدی داریم، دولتمردان چه می کنند هر روز گرانی است چرا اقتصاد کشور ۲۴ ساعت دوام ندارد حق این ملت بزرگ نیست که روزی خود را از سطل زباله دربیاورند.

وی اظهار داشت: ما در آینده جمعیت ۲۵ میلیونی پیر داریم، نرخ فرزندآوری به یک درصد و نزدیک به صفر می رسد، جوانان کار و مسکن ندارد و با این حجم گرانی چه باید کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا از روزی که بچه به دنیا می آید همه امکانات آنها را کامل می کنند چگونه می توان نسل آینده را داشته باشیم پس باید برای حل این مشکلات، برای جوانان کار ایجاد کنیم و مسکن بسازیم چون اگر با این روند پیش برویم و در ۲۵ سال آینده کشور پیر و فرتوت خواهیم داشت و باید نیروی کار را از دیگر کشورها بیاوریم.

خانواده‌ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت/پرداخت مالیات برای کار خیر

انتظار سه هزار نفر برای پیوند عضو
کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز گفت: اهدای عضو دستاورد انقلاب است که ایران مقام اول اهدا عضو در آسیا دارد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: برای پیوند عضو هر دو تا سه ساعت یک ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می کند و سه هزار پیوند در لیست انتظار هستند.

وی مهمترین مساله در جامعه را نهادینه کردن موضوع مهم اهدای عضو ذکر کرد و گفت:  از خیران می خواهیم برای فرهنگ سازی اهدای عضو کمک کنید تا این موضوع نهادینه شود.

این نشست صمیمی پس از چند ساعت با همفکری و همراهی برای حل مشکلات حوزه زنان به پایان رسید اما برنامه‌ریزی شد که این نشست ها تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد.
۱۳۵۲

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *