بانوان خیر انزلی پیشتاز حمایت از نیازمندان

به گزارش ایرنا ، امروز یکشنبه و در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) ۱۰ نفر از بانوان خیر انزلی که توانمند سازی و تامین معیشت نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار داده اند، توسط کمیته بانوان فرمانداری این شهرستان تجلیل شدند.

سریه مصلح از موسسه محبان امام زمان (عج) در حاشیه آیین تجلیل از بانوان خیر شهرستان بندرانزلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶۰ نفر از اقشار کم برخوردار انزلی تحت پوشش این موسسه هستند و تنها هدف ما این است که هیچ انسانی شبی را گرسنه نخوابد.

وی به سابقه ۲۰ ساله موسسه محبان امام زمان اشاره کرد و اظهار داشت: این موسسه ماهیانه کمک های مردمی و موادغذایی را به افراد تحت پوشش خود می رساند با این حال هرکس که به موسسه مراجعه کند را دست خالی بر نمی گردانیم.

مصلح افزود: این موسسه با کمکهای مردمی اداره می شود و با تشکر از افرادی که با ما در کمک رسانی به هم نوعان خود یاری می کنند ما بیش از آنچه که باید از آنها توقع نداریم ؛ از مسئولین می‌خواهیم موسسات خیریه را دریابند.

وی تصریح کرد : گرسنگان و نیازمندان زیادی هستند که باید به آنها کمک کنیم و در این راه علاوه بر خیرین و نیکوکاران به مساعدت ادارات و سازمانها نیز نیاز است .

توانمند سازی جامعه هدف

عضو هیئت مدیره موسسه رایحه خوش مهرورزی و گروه جهادی شهید دوربین نیز در گفت گو با ایرنا به سابقه ۲ ساله این موسسه اشاره کرد و افزود: این موسسه به دنبال توانمند سازی اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه است و هرکجا فردی نیاز به کمک و همراهی داشته باشد به او کمک می کنیم .

مریم بیرامی اضافه کرد : این موسسه خیریه در تامین معیشت ، کمک هزینه درمان و مشارکت در ساخت و ساز منازل مددجویان همکاری می کند . با معرفی بیماران به بیمارستان انزلی، داروخانه‌ها و پزشکانی که از خیرین این موسسه هستند به هر مددجویی که نیازمند باشد کمک می کنیم .

وی یکی از مهمترین کمک های این موسسه خیریه را پرداخت وام خوداشتغالی از طریق صندوق قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این موسسه توانمدسازی افراد است تا بتواند نیازشان را به طور مداوم برطرف کند نه آنکه با عادت به کمک های موسسه خود نخواهند برای رفع نیازهایشان تلاش کنند .

بیرامی یکی دیگر از اهداف موسسه رایحه خوش مهرورزی را هماهنگی بین سایر موسسات خیریه شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: در این همکاری نیازمندان واقعی و افرادی که همزمان از چند موسسه کمک می گیرند شناسایی می شوند .

ادارات و نهادها با سازمانهای خیریه همراهی کنند

یکی از خیرین شهرستان بندرانزلی و خواهر شهیدرضا هویت طلب در آیین تجلیل بانوان خیر شهرستان بندرانزلی از مسئولان ادارت ، نهادها خواست به سازمانهای خیریه کمک کنند و اظهار داشت : این مسئولیت خطیر را نمی توان به تنهایی طی کرد و نیازمند همراهی و همکاری ادارات و مردم است .

مونس هویت طلب اضافه کرد  در سطح جامعه آسیب های اجتماعی بسیاری نظیر اعتیاد ، طلاق و سایر بزه های اجتماعی مشاهده می شود که با کمک های خیرین به طور موقت برطرف می شود اما برای حل این مشکل همه باید کمک کنند و دست در دست هم این مشکلات را برطرف سازند .

پرداخت تسهیلات به ۲۵ بانوی بدسرپرست و بی سرپرست

مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان بندر انزلی در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته به ۲۵ نفر از بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست شهرستان تسهیلات پرداخت شد ، گفت : با معرفی این افراد به بانکهای عامل ، آنها توانستند از سه تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

فاطمه فتحی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی نیز سه میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان به ۵۶ بانوی متقاضی دریافت تسهیلات از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی پرداخت شد.

وی تصریح کرد : طی ۲ سال گذشته صندوق‌های کار زنان روستایی مجدد فعال شد و افراد توانستند از تسهیلات بانکی صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند .

کمک ۹۰۰ میلیون تومانی بهزیستی انزلی به نیازمندان

فرحناز غفاری فر رئیس اداره بهزیستی بندر انزلی نیز با اشاره به فعالیت هشت موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی این شهرستان ، گفت : خیرین ۲ بال سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند و در این راستا طی سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق موسسات خیریه و حامیان در سطح شهرستان جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شد.

آموزش ۵۲ بانوی سرپرست خانواد برای کسب درآمد پایدار

رئیس کمیته امداد شهرستان بندر انزلی از آموزش ۵۲ بانوی سرپرست خانوار برای کسب درآمد پایدار خبر داد و افزود : کمیته امداد با ارائه آموزش‌هایی در قالب مهارت‌آموزی، دوره‌های کوتاه مدت کسب و کار ۵۲ نفر از بانوان سرپرست خانوار را برای کسب درآمد پایدار به کارگاه‌ها و مراکز اشتغال نظیر هتل ها معرفی کرد .

واحد موحدی‌فر اظهار داشت : این شهرستان ۲هزار و ۶۳۴ خانوار در قالب چهار هزار ۱۲۷ نفر را تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار داده است و از این تعداد هزار و ۸۰۳ نفر( ۶۸ درصد ) زنان تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد : سال گذشته از ۱۸۰ مورد پرداخت وام اشتغالزایی ۵۵ فقره تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار اعطا شد و در کنار این تسهیلات ، ۱۲۳ نفر از بانوان در آموزش مهارت آموزی شرکت کردند .

بانوان خیر انزلی پیشتاز حمایت از نیازمندان

زنان تمایل بیشتری به امور خیریه دارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بررسی ها از تمایل بیشتر زنان به امور خیریه خبر می دهد ، اظهار داشت : حضور بانوان در امور خیریه را نشانه بلوغ فرهنگی جوامع است و رویکرد دولت سیزدهم مبحث اشتغال، توانمندی و حمایت از زنان سرپرست خانوار با تاکید برحمایت از کارآفرینی در حوزه زنان است.

زهرا یعقوب نژاد به اشاره به اینکه استان گیلان در زنان سرپرست خانوار رتبه بالایی دارد، گفت : به همین منظور نگاه ویژه‌ای به حمایت از این زنان وجود دارد لذا تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند از شرکای اجتماعی حوزه زنان و خانواده محسوب می‌شوند .

استان گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار دارد  

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گیلان نیز با بیان اینکه از ۱۲۷ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار دارد اظهار داشت : یکی از ضرورت‌های مجموعه امداد بحث اشتغال است که باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به سمت پویایی در عرصه اشتغال و خودکفایی سوق دهیم.

سیدمجتبی جلالی پور با انتقاد از عدم استفاده بهینه از ظرفیت بانوان گفت: استان گیلان با تمام ظرفیت‌هایی که در مجموعه اشتغال دارد ولی در این بخش از ظرفیت بانوان استفاده بهینه نشده است ، زنان در استان گیلان در مسائل پایه و استراتژیک نظیر دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی فعال اند و امکان و شرایط برای اشتغال نیازمندان در این بخش فراهم است.

جلالی‌پور یکی از مهمترین مقوله‌ها در عرصه احسان و نیکوکاری را نیازسنجی عنوان کرد و افزود :  در صورت عدم نیازسنجی صحیح و بی‌توجهی به اولویت‌بندی احتیاجات، کار خیر به دست نیازمند واقعی نمی‌رسد.

وی خاطر نشان کرد : طی ۶ ماه گذشته در سطح کشور پروژه امداد هوشمند راه‌اندازی شده که همه نیازمندان و خیرین می‌توانند با مراجعه به این سامانه نیازها و توانمندی‌های خود را ثبت کنند.

امروزه خانواده های ایرانی در کانون توجه دشمن قرار دارند

فرماندار انزلی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه خانواده های ایرانی در کانون توجه دشمن قرار گرفته اند ، اظهار داشت : نقش زنان در جامعه گیلانی یک نقش ویژه بوده و هست و با توجه به اینکه امروزه خانواده های ایرانی در کانون توجه دشمن قرار دارند بزوم توجه به این بخش باید بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد .

محمد پورخوش سعادت زن را ستون خیمه خانواده در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد : قدرت تربیت، ایجاد بصیرت در خانواده، تزریق حس شجاعت به همسر و فرزندان نیرویی است که خداوند در وجود زن قرار داده و این همه در کنار فعالیت اجتماعی زنان به رشد و تعالی جامعه می انجامد .

سعادت نقشی که زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند را نقشی  خاص بیان کرد و افزود : این نقش نباید نادیده گرفته شده و یا مورد غفلت واقع شود .

فرماندار انزلی با تقدیر از فعالیت‌های خوب گروه‌های خیر در انزلی خاطر نشان کرد : امیدواریم در آینده این موسسات مردم نهاد رشد بیشتری داشته باشند و در چهارچوب قانون از افزایش و گسترش این موسسات حمایت می‌کنیم.

پورخوش حضور مردم برای انجام کار خیر و کم کردن از مشکلات همشهریان و هموطنان یکی از فعایت‌های مفید دانست که به جامعه نفع می رساند و گفت : هر چقدر انسانهای در معرض آسیب از خطرات دور بمانند اثرات اجتماعی مطلوب تری دارد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *