تسکین علائم عادت ماهیانه به کمک رابطه جنسی

به گزارش آرمان زنان به نقل از اینسایدر، بسیاری از افراد از رابطه جنسی در دوران پریود اجتناب می کنند. با این حال، داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی مطمئناً همچنان می تواند لذت بخش باشد. بعلاوه، در واقع می تواند منجر به برخی از مزایای غیرمنتظره شود که ممکن است دوره شما را قابل تحمل تر کند.

اگر در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود راحت هستید، ممکن است بخواهید در مورد مزایای بالقوه رابطه جنسی پریود صحبت کنید.

رابطه جنسی و رهایی از درد های قاعدگی

گرفتگی عضلات یکی از بزرگترین شکایات خانوم ها در دوران پریود است. شری ای راس، دکتر ، متخصص زنان و زایمان و متخصص سلامت زنان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا و نویسنده کتاب های “She-ology” و “She-ology. The She-quel” می گوید:« خوشبختانه، رابطه جنسی در دوران می تواند به تسکین این گرفتگی ها کمک کند .»

دردهای قاعدگی ناشی از انقباض رحم برای کمک به ریختن پوشش داخلی آن است که با ترشح هورمون هایی به نام پروستاگلاندین ها ایجاد می شود. راس می گوید که ارگاسم حاصل از رابطه جنسی رحم را منقبض و سپس شل می کند که می تواند درد ناشی از گرفتگی عضلات را تسکین دهد.

راس می‌گوید: جدا از این آرامش فیزیکی رحم، هورمون‌های «احساس خوب» نیز در هنگام ارگاسم ترشح می‌شوند که اندورفین نامیده می‌شوند. اندورفین گیرنده های مواد افیونی را در بدن فعال می کند که می تواند به کاهش موقت درد کمک کند. گیرنده های مواد افیونی بخشی از سیستمی در بدن هستند که درد را کنترل می کند.

به همین دلیل، درد ناشی از گرفتگی عضلات را می توان تسکین داد، چه گرفتگی های پریود باشد و چه گرفتگی های سندرم پیش از قاعدگی (PMS) که یک تا سه روز قبل از پریود شما رخ می دهد. این مسکن‌های طبیعی همچنین می‌توانند به سایر دردهای مرتبط با پریود مانند سردرد نیز کمک کنند.

سایر فواید رابطه جنسی در دوران قاعدگی

اگر تسکین گرفتگی عضلات برای ایجاد هیجان در رابطه جنسی پریود کافی نیست، چند مزیت دیگر نیز وجود دارد.

  • روان‌شدن طبیعی واژن: راس می‌گوید برخی افراد روان‌کاری بیشتری را تجربه می‌کنند، زیرا جریان خون بیشتری به واژن و رحم در طول دوره قاعدگی شما جریان دارد. به علاوه، خون پریود خود می تواند به عنوان روان کننده طبیعی عمل کند.
  • افزایش میل جنسی در طول قاعدگی: بسیاری از افراد در طول تخمک گذاری افزایش میل جنسی خود را تجربه می کنند، راس می گوید:« این زمانی است که تخمک آزاد می شود، حدود دو هفته قبل از شروع دوره شما» در حالی که تخمک گذاری زمانی است که هورمون ها برای برانگیختگی بیشتر به نفع شما هستند، برخی افراد همچنین گزارش می دهند که میل جنسی بالاتری را در طول دوره خود تجربه می کنند.
  • رابطه جنسی پریود ممکن است استرس را کاهش دهد: راس می گوید که رابطه جنسی یک تسکین دهنده عالی برای استرس است. به دلیل اینکه رابطه جنسی پریود می تواند گرفتگی عضلات را تسکین دهد، تقویت خلق و خو نیز می تواند به اندورفین هایی که در طول رابطه جنسی ترشح می شود مرتبط باشد. علاوه بر این، ارگاسم هورمون اکسی توسین را آزاد می کند، که می تواند اثرات هورمون استرس کورتیزول را خنثی کند و همچنین باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

انجام رابطه جنسی و سیکل ماهیانه

تحقیقات نشان می‌دهند که علاقه زنان به رابطه جنسی معمولاً با تمایل آنها به شروع رابطه جنسی سنجیده می‌شود که در روزهای قبل و بعد از تخمک‌گذاری به اوج خود می رسد. تخمک‌گذاری در حدود 14 روز پس از شروع آخرین پریود، آغاز می‌گردد، بنابراین علائم پریود ، معمولاً یک هفته یا چند روز پیش از شروع پریود بعدی آغاز می‌شوند و به همین دلیل میل جنسی زن در این هفته کاهش می یابد.

به گفته محققان برای بقاء نسل، محرک‌های جنسی زنان در دوره باروری و حین تخمک‌گذاری در بالاترین سطح است و سپس در طول پریود میزان تحریک جنسی به حداقل می‌رسد. با این وجود، محققان بر این باورند که صدها عامل دیگر “از میزان خواب و استرس گرفته تا نحوه احساس او در مورد همسر” بر میزان تحریک جنسی یک خانم تاثیر می‌گذارند.

قاعدگی و رابطه جنسی

زنانی که دارای علائم دردناک پریودند، دلایلی برای عدم تمایل به انجام رابطه جنسی در این برهه از ماه دارند. علائم پریود، همانند نفخ، سر درد، حساس شدن سینه‌ها و گرفتگی عضلات از نظر جسمی تمایل به رابطه جنسی را کاهش می‌دهند. به علاوه، علائم احساسی پریود ماهانه، همانند زودرنجی، افسردگی و استرس نیز، می‌توانند معاشقه را غیرجذاب نمایند. اما در حقیقت، رابطه جنسی می‌تواند راهی مناسب، برای آرام نمودن علائمی همانند تنش و استرس باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که استرس زن بر اثر معاشقه، کاهش می‌یابد.

احتمالاً فعالیت جنسی بانو را آرام کرده و احساس راحتی بیشتری به او می‌دهد. با این وجود، زنانی که احساس گرفتگی عضلانی دارند، بر اثر تحریک و ارضاء شدن به طور موقت، احساس گرفتگی بیشتری خواهند داشت، چرا که مواد شیمیایی که طی ارضاء آزاد می‌شوند، منجر به انقباض رحمی می‌گردند.

انجام ایمن رابطه جنسی در طول قاعدگی

داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در حین پریود، سئوالی اجتناب ناپذیر برای زنان و همسرانشان در طول زندگی مشترک است. انجام رابطه جنسی در طول پریود به ایمنی هر زمان دیگر است، تصمیم‌گیری در مورد انجام رابطه جنسی کاملاً شخصی است و به اعتقادات مذهبی و میزان راحتی دو نفر در انجام این‌ کار بستگی دارد.

در صورت تمایل به انجام رابطه جنسی در طول پریود، چند نکته مهم وجود دارد که بهتر است به خاطر بسپارید:

  • در مورد بارداری هوشیار باشید. این امکان نادر است، اما زنان می‌توانند در طول پریود حامله شوند. درصورتی که تمایلی به بچه‌دار شدن ندارید، حتی در طول پریود نیز اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهید.
  • در مورد بیماری‌های قابل انتقال از طریق جنسی هوشیار باشید. در طول رابطه جنسی احتمال سرایت بیماری‌ها افزایش نمی‌یابد؛ اما هنوز هم این خطر وجود دارد. رابطه جنسی در طول پریود، نیازمند کاندوم‌های لاتکس برای جلوگیری از آلودگی است. زنان مبتلا به ایدز باید در طول پریود از رابطه جنسی خودداری نمایند، چرا که حتی با وجود کاندوم، میزان خون موجود می‌تواند احتمال آلودگی را بسیار بالا ببرد.
لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *