تولیت آستان حضرت عبدالعظیم :بانوان طلبه با توجه به نیاز جامعه تربیت شوند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز شنبه در جریان بازدید از مدرسه علمیه عالی تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع) بخش خواهران افزود: در صورت پرورش بانوان طلبه در این حوزه ها، بانوان طلبه باید در حوزه های علمیه با توجه به نیازهای جامعه در حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی و ابعاد مختلف اجتماعی با دیدگاه جامع و فراگیر پرورش یابند تا بتوانند نیازهای جدید اجتماع را با روش های تبلیغی نو و پویا و همچنین به کار بستن مهارت های جذب مخاطب، پاسخگو باشند.

وی یادآورشد: گزارش های ارائه شده نشان می دهد که فعالیت های این مرکز حوزوی در مسیر صحیح و شایسته و بر اساس پاسخگویی به نیازها و معضلاتی که در جامعه وجود دارد برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به مقام والای زن در فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: در برخی جوامع اسلامی، مقام و منزلت زن مسلمان، آنگونه که اسلام و قرآن کریم بیان کرده است؛ تبیین نشده و همچنان این نگرش قرآنی، آنگونه که شایسته است به منصه ظهور نرسیده و نگاه سنتی به این موضوع همچنان در جامعه حاکم است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت بانوان گفت: پس از انقلاب در مراکز حوزوی، رشد بانوان چشمگیر بوده و سطح علمی و آموزشی بانوان افزایش چشمگیری پیدا کرده و همگی نوید بخش آینده روشنی برای جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر مسائل علمی و پژوهشی در حوزه، اظهار داشت: علاوه بر علوم اسلامی، توجه به نیازهای جامعه نیز در فعالیت های حوزوی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا به آموزش دقیق و پرورش علمی و پژوهشی طلاب توجه شود تا طلاب گرامی بتوانند برای جامعه مفید باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های نوین در نظام آموزشی حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های تحولی و روش های نوین و تخصص گرایی در نظام آموزشی حوزه های علمیه با توجه به گستردگی دایره علوم و نیازهای فراوان جامعه و همچنین لزوم به روزرسانی کتب درسی موجود در پایه های مختلف تحصیلی حوزه های کشور، باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا طلاب، بعد از فارغ التحصیلی بتوانند با اتکا به بنیه علمی به دست آمده، به راحتی احکام شرعی را از منابع استنباط کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: در سالیان پس از انقلاب، بانوان ما در رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی و تخصصی و صنعتی مانند انرژی هسته ای، نانوتکنولوژی و در زمینه اختراعات و اکتشافات، به توفیقات فراوانی دست یافته اند که این، نتیجه توان، هوش و ذکاوت بانوان ما است.

بر اساس این گزارش، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ، از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز علمی و فرهنگی قرار گرفت.

در این بازدید، حجت الاسلام تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه های علمیه آستان مقدس، سرکار خانم میرمؤمنی مدیر حوزه علمیه و دیگر اساتید این مرکز آموزشی به ارائه گزارشی از ساختار، فعالیت های آموزشی، علمی، پژوهشی، تبلیغی، تربیتی، فرهنگی، دفتر پاسخگوی به مسائل شرعی و مشاوره و همچنین بیان ظرفیت ها و دغدغه ها در راستای توسعه علمی و فرهنگی این مرکز آموزشی در بخش های مختلف پرداختند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *