زنان زندانی برای بازگشت به زندگی سالم حمایت می‌شوند

انسیه خزعلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان ایرنا در پاسخ به این سوال که طرحی تحت عنوان «زنان برای زنان» اکنون مطرح است، اظهار داشت: این طرح به عنوان یک موضوع اولیه در این معاونت مطرح شده است اما بنا داریم در جلسه ای با حضور نیکوکاران و خیران این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا با اجرای این طرح از زنان زندانی حمایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون ۱۴۴ زن زندانی با جرائم غیرعمد در کشور وجود دارد چه برنامه ای برای حمایت از این بانوان دارید، تصریح کرد: قرار است در نشست با خیران و نیکوکاران به طور خاص این موضوع بررسی شود البته براساس آمارهای موجود اکنون تعدادی از این زنان در زندان‌های استان‌ها آزاد شده‌اند و قرار است برای آزادی دیگر زنان زندانی نیز برنامه‌هایی با حضور خیران داشته باشیم.

خزعلی با بیان اینکه حمایت ما از زنان زندانی این است که بازپروری شوند و دوباره به زندگی سالم برگردند، تاکید کرد: پس از این اقدامات، خانواده های آنان تحت پوشش خدمات معنوی و تربیتی قرار می گیرند، اگرچه به طور قطع مشکل مالی هم خواهند داشت اما می خواهیم خود بانوان این موضوع را برنامه ریزی کنند، کار یاد بگیرند و اشتغالی داشته باشند چون معتقدیم باید از این افراد حمایت اشتغالی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما این است که می خواهیم این بانوان تحت پوشش خدمات معنوی و تربیتی با حمایت خیران باشند و طرح زنان برای زنان برای همین موضوع است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: تلاش شده زمینه برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد فراهم شود، چرا که حضور آنان در زندان با آسیب های فراوان همراه است و معتقدیم مساله آزادی زندانیان باید با استفاده از کمک های مردمی و همراهی خیران و نیکوکاران انجام شود.

وی اظهار داشت: طرح زنان برای زنان نیز برای همین موضوع پیش بینی شده تا زنان خیر و کسانی که قصد انجام فعالیت اجتماعی دارند، حمایت‌هایی را از زنان تحت آسیب مانند زنان آزاد شده از زندان برای حمایت و اشتغال داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید اسدالله جولایی ریس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: متاسفانه ‌اکنون بیش از چهار هزار نیازمند کمک در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، به برکت کمک‌های نوعدوستانه خیران و تلاش کمیته‌های صلح و سازش این نهاد مردمی جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، اما با این وجود هم‌اکنون ۱۴۴ بانوی ایرانی و ۴ هزارو ۲۰ محکوم مرد به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی در بند حبس بسرمی‌برند.

رییس هیات امنای ستاد دیه با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ با وجود محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آیین‌های مجازی زمینه آزادی ۷ هزار و ۶۱۱ زندانی مرد و ۳۴۵ محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان ۴۵ درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیای دم گذشت شد.

براساس آمارهای موجود از مجموع زندانیان کشور سه درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.۱۳۵۲

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *