این 5 عطر را امتحان کنید تا احساس آرامش داشته باشید

به نقل از هلثی شاتز، چه کسی استرس را در زندگی خود تجربه نمی کند؟ همه ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم! اما چیزی که ما را از دیگران متمایز می کند، روشی است که برای غلبه بر استرس انتخاب می کنیم. در حالی که مدیتیشن، خوابیدن، درگیر شدن در طبیعت یا حمام آب گرم به برخی از افراد کمک می کند تا پس از یک روز پر استرس به آرامش برسند، برخی افراد نیز با استنشاق برخی رایحه های تسکین دهنده، تسکین می یابند.

چگونه رایحه های طبیعی به آرام کردن اضطراب کمک می کنند؟

اگر بوی باران زمین خشک خاطرات جوانی شما را زنده می کند، به ما بگویید. اگر چنین است، می توانید موافقت کنید که برخی از بوها قدرت التیام بخشی دارند. Health Shots با وانی آهوجا، متخصص آیورودا و سلامتی صحبت کرد تا درباره اینکه چگونه عطرها می‌توانند استرس و اضطراب را کاهش دهند، بیشتر بیاموزید.

آهوجا می‌گوید: «هر کس پس از یک روز چالش‌برانگیز راه‌های متفاوتی برای رهایی از تنش دارد. اما هر کاری که انتخاب می‌کنید، استفاده از برخی رایحه‌های آرام‌بخش ممکن است به شما کمک کند آرام شوید. این نتیجه همبستگی قوی بین رایحه و احساس است و بنابراین، مشخص شده است که برخی رایحه‌ها خلق و خو و فعالیت مغز را افزایش می‌دهند.»

در اینجا 5 رایحه آرام بخش وجود دارد که می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد

1. اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از محبوب ترین عطرها برای کاهش استرس است. وقتی در اطراف اسطوخودوس هستید، احساس آرامش خواهید کرد و حتی ممکن است خلق و خوی شما بهبود یابد. در نتیجه، در محصولات حمام کودک نیز استفاده می شود. یکی از اجزای اسطوخودوس به نام «لینالول» مسئول کاهش اضطراب و فشار خون است.

از شمع های معطر اسطوخودوس استفاده کنید یا آنها را به حمام خود اضافه کنید تا قبل از خواب استراحت کنید.

2. اسانس بابونه

بسیاری از مردم قبل از رفتن به رختخواب، چای بابونه می نوشند تا آرام شوند و خواب را بهبود ببخشند. با این حال، این شکوفه زرد خوشبو توانایی بسیار بیشتری دارد. اسانس بابونه نه تنها درد و التهاب را تسکین می دهد، بلکه به درمان ناراحتی معده نیز کمک می کند.

روغن بابونه را پس از رقیق کردن روی پوست خود بمالید یا آن را در حمام گرم قرار دهید.

3. اسانس ترنج

این اسانس از ترکیب لیمو و پرتقال تلخ به دست می آید. از پوست میوه برای تولید روغن استفاده می شود که برای تهیه چای ارل گری و رایحه آن نیز استفاده می شود. روغن ترنج اثر آرام بخش دارد و همچنین ممکن است به بهبود خلق و خو و اضطراب کمک کند. اگر بیرون می روید، از مالیدن روغن ضروری به طور مستقیم روی پوست خود خودداری کنید زیرا ممکن است حساسیت شما به نور خورشید را افزایش دهد. به جای آن، چند قطره روغن را روی یک تکه پنبه آغشته کنید و عطر آن را دو یا سه بار استنشاق کنید تا به کاهش اضطراب کمک کنید.

4. یاس

روغن یاس به دلیل بوی خوش گلی که دارد معمولاً در عطرها استفاده می شود، اما مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. روغن یاس برخلاف اسطوخودوس و بابونه بدون اینکه شما را بخواباند آرام می کند. می توان از آن برای خوشبو کردن اتاق ها استفاده کرد، می توانید آن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید یا به صورت موضعی استفاده کنید.

5. نرولی

این عطر معمولی و اولیه خانگی بلافاصله احساس راحتی و طراوت را القا می کند. علاوه بر این، اثرات آرامش بخش دارد و نشان داده شده است که به تمرکز بیشتر کمک می کند. می توانید با گرم کردن ملایم اسانس نرولی و پخش آن در تمام فضا از اسانس نرولی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *