آیا جنین در رحم سکسکه می کند؟

به نقل از وات تو اکسپکت، آیا گاهی اوقات احساس می کنید که شکم شما مانند همیشه نیست و لگد زدن ها و ضربات جدیدی در آن وجود دارد؟

خب، این حرکت دیگری است که ممکن است اتفاق بیفتد: سکسکه جنین

برای آشنایی با سکسکه در رحم، از جمله اینکه چه زمانی می‌توانید انتظار داشته باشید که سکسکه شروع شود و چه چیزی باعث آن می‌شود، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا نوزادان می توانند در رحم سکسکه کنند؟

بله، کودک در حال رشد شما می تواند در رحم سکسکه کند. اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است، برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است به انجام تنفس های تمرینی کودک شما مربوط باشد.

در طول این تنفس‌ها، عضله دیافراگم کودک در حال رشد، که درست زیر ریه‌ها قرار دارد، گاهی اوقات می‌تواند منقبض شود. این همان حرکت تکان دهنده است که می تواند باعث انقباض تارهای صوتی شود و به یک “هیک” کوچک اجازه ظهور دهد.

آیا سکسکه جنین طبیعی است؟

مطمئن باشید که سکسکه کردن نوزاد در حال رشد شما بسیار رایج است و جای نگرانی نیست.

وقتی کودک کوچک شما در شکمتان “سکسکه” می کند، باعث آزار او نمی شود. در واقع، وقتی احساس سکسکه او را در شکم برآمده خود احساس می کنید، احتمالاً برای شما نگران کننده تر از او است.

زمانی که ممکن است متوجه سکسکه جنین شوید

سکسکه جنین در اواخر سه ماهه دوم قابل توجه است. سکسکه در رحم می تواند از هفته 23 تا هفته 27 شروع شود.

ریه های کودک شما در این مرحله از بارداری به رشد خود ادامه می دهند، بنابراین احتمال اینکه شما در شکم خود احساس سکسکه کنید افزایش می یابد.

چگونه بفهمیم کودک شما سکسکه می کند؟

اگر کودک شما سکسکه کند، تمام بدن او به هر یک از آنها واکنش نشان می دهد. معمولاً اگر متوجه یک الگوی ریتمیک تا حدی نیرومند شوید که چند دقیقه قبل از فروکش کردن آن طول می‌کشد (ممکن است یک حرکت تند یا ضربان احساس کنید) این اتفاق می‌افتد.

در مورد تفاوت بین سکسکه و لگد زدن چه می دانید؟ مشت و غلت زدن جنین در سراسر شکم احساس می شود، در حالی که سکسکه در یک نقطه باقی می ماند.

چه زمانی در مورد سکسکه جنین با پزشک خود تماس بگیرید

اگرچه ممکن است کمی حواس مادر آینده را پرت کند، اما سعی کنید در مورد سکسکه جنین نگران نباشید، زیرا معمولاً کوتاه مدت و کاملاً بی ضرر هستند.

اگر متوجه کاهش تعداد حرکات نوزاد که معمولاً در رحم احساس می کنید شدید، همیشه با پزشک تماس بگیرید.

هنگامی که به پایان بارداری خود نزدیک می شوید، این امر بسیار مهم است: در سه ماهه سوم، اگر فکر می کنید که حرکت جنین کاهش یافته است، پزشک از شما می خواهد که حرکات جنین را بشمارید. برای انجام این کار، زمان آرامی را کنار بگذارید و به غلت زدن ها، مشت ها و لگدهایی که احساس می کنید توجه کنید (البته در این مورد سکسکه به عنوان حرکت به حساب نمی آید).

احساس 10 حرکت از هر نوع در یک ساعت یا کمتر طبیعی تلقی می شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

وقتی به آن فکر کنید، سکسکه جنین به نوعی شایان ستایش است! سعی کنید زمانی که آنها رخ می دهند آرام باشید و بدانید که این حرکات رایج بسیار طبیعی هستند و در واقع، نوزاد شما در آغوش شما سکسکه می کند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *