۲۸ اردیبهشت‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها / رونق گردشگری خارجی با کاهش بیماری کووید ۱۹

قبل از شیوع کرونا شهرستان خواف به‌ عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بود که همه گیری کرونا باعث افت و رکود گردشگری این شهرستان شد اما با فراهم شدن شرایط به تدریج زمزمه شکوفایی و رونق دوباره گردشگری به گوش می‌رسد.

از دیگر خبرهای امروز می توان به آغاز کنکور کارشناسی ارشد با حضور بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور اشاره کرد، رقابتی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده است و تا ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

البته شرایط مناسب کشور به لحاظ کنترل بیماری کووید ۱۹ نباید ما را از رعایت دستورالعمل های بهداشتی غافل کند موضوعی که مرکز کرمانشاه در گزارشی با عنوان کرونا پایان نیافته است/لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک به آن پرداخته نوشته است: این روزها جمعیت افرادی که ماسک را کنار گذاشته‌اند، بیشتر از افراد دارای ماسک شده است، دورهمی، مجالس جشن و عزا با جمعیت بالا و بدون مراعات پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و گویا بازهم روزهای سخت جدال با بیماری و زخمی که از آن بر جان مانده است، فراموش شده است.

«سویه جدیدی که در برخی کشورها مشاهده شده، نگران کننده است، مردم دچار عادی انگاری شده اند»، این خبری بود که در چند روز اخیر توسط دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا اعلام شد، خبری که بار دیگر به ما گوشزد کرد که هنوز به خط پایان کرونا نرسیده ایم و احتمال قدرت یافتن این ویروس منحوس همچنان وجود دارد.

در این دو و نیم سالی که جهان در جدال با ویروس کرونا است، هر زمان که با عقب نشینی این بیماری مواجه می شویم و احساس می کنیم مساله تمام شده و به پایان کرونا رسیده ایم، عادی انگاری و بی خیالی اکثر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود، رفتاری که همواره منجر به شیوع موج بعدی شده است.

در ادامه این گزارش به وضعیت کرونایی استان کرمانشاه هم اشاره شده مبنی بر اینکه هم اکنون ۶۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش ویژه مراقبت می‌شوند و حال ۵ نفر هم وخیم است.

براساس آخرین رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان استان نارنجی و ۱۲ شهرستان دیگر از روز جمعه ۲ اردیبهشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و اکثر روزهای کرونایی در کرمانشاه روزهایی بدون فوتی با کاهش تعداد مبتلایان اعلام شده است.

با این وجود به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان این بیماری نیست و همچنان باید پروتکل ها رعایت شده و واکسیناسیون با جدیت بیشتری پیگیری شود.

۲۸ اردیبهشت‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها / رونق گردشگری خارجی با کاهش بیماری کووید ۱۹

آخرین وضعیت کرونایی در استان‌ها

–  تاکنون یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۷۷ نفر از مردم استان گلستان معادل ۹۴ درصد نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند و بر اساس رنگ بندی رسمی وزارت بهداشت اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی کرونایی و کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، مراوه تپه و کلاله در وضعیت زرد قرار دارند.

–  شاخص‌های شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل بار دیگر در روند صعودی قرار گرفت به طوری که شمار مبتلایان بستری همزمان که چند روز پیش تا ۱۳ نفر تنزل کرده بود، طی شبانه روز گذشته به ۲۵ نفر افزایش یافت. با وجود صعودی شدن شیوع کرونا، روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای چهل و سومین بار طی سال جاری ادامه یافت و با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

–  یک نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان لرستان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۸۴۳ نفر رسید و ۱۶مبتلای جدید شناسایی شد. هم اکنون هیچ شهرستانی از لرستان در وضعیت قرمز یا نارنجی شیوع کرونا قرار ندارد، ازنا، بروجرد، پلدختر، چگنی، خرم‌آباد، دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان‌های الیگودرز و دورود در وضعیت آبی قرار دارد.

–  ۱۲ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان البرز بستری شده و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند و هیچ مورد فوتی کرونایی در استان به ثبت نرسیده است. اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز پنج شهرستان کرج ، فردیس ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و نظرآباد  در وضعیت آبی و ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد زرد کرونایی هستند.
– چهار ابتلای جدید کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان ایلام بستری شدند و هم اکنون تعداد بستری های استان ۱۲ نفر است و مورد فوتی کرونادر این مدت ثبت نشده است. ایلام در وضعیت آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

– با ابتلای سه نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۶۹هزار و ۶۳۶ نفر رسیده و تنها یک مورد فوتی ناشی از کرونا در این مدت گزارش شده است.

۸ فوتی و ۲۸۸ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، هشت بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۴۴ نفر رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون هفت میلیون ۲۶ هزار و ۷۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۸۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۴۴۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۲۵۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۸۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۸۸۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۵ هزار و ۵۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد همچنین ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *