۲۷۸ مورد پیوند مغز استخوان طی هشت سال اخیر در کرمانشاه انجام شده است

به گزارش ایرنا، دکتر «مهرداد پاینده» روز یکشنبه در بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بخش های پیوند مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه افزود: این تعداد پیوند اعضای برای ۱۴۱ مورد از ساکنان استان کرمانشاه، ۵۱ بیمار از کردستان، ۳۱ بیمار از لرستان، ۲۱ بیمار از همدان و نیز پنج استان دیگر کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: از جمله نیازهای مهم این حوزه، اختصاص بخش مناسب برای خدمت بهتر و توسعه خدمات پیوند به بیماران بین الملل است، این مرکز با پرسنل خبره و تجربه و توان بالا، اکنون ظرفیت گسترش خوبی دارد.

فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان گفت: تعداد تخت های مورد نیاز بیماران پیوند با توجه به لیست انتظار، ۱۵ تخت است و رفع موانع و کاستی های این بخش می تواند خدمت بزرگی به بیماران نیازمند و نجات جان آنان ارایه کند.

دکتر «قباد محمدی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: کار بزرگی در بخش های پیوند انجام می شود و وظیفه ما حمایت و تقویت این مقوله است، این هم‌ نیاز ما و هم جزو وظایف ما به بیماران است.  

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با همراهی معاون درمان و جمعی از مدیران اعضای هیات علمی و مدیران مربوطه، از بخش های پیوند کلیه و پیوند مغز و اعصاب مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بازدید کردند.  

هدف از این بازدید بررسی نیازمندی های این بخش برای اختصاص فضای فیزیکی مناسب بیماران پیوند بود.

به گزارش ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.  این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.  

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.  

هم‌اکنون یک هزار و ۴۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *