کمبود ویتامین D بهبود شکستگی‌ در کودکان را کند می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از healthday، بر اساس تحقیقاتی که در نشست سالانه آکادمی اطفال آمریکا از 27 سپتامبر تا 1 اکتبر در اورلاندو، فلوریدا ارائه شد، مشخص شده است که کمبود ویتامین D با بهبودی کندتر بالینی و رادیوگرافی در بیماران اطفال مبتلا به شکستگی‌های اندام تحتانی و مدیریت جراحی مرتبط است.

دکتر کاتالینا بایز از دانشگاه فلوریدا و همکارانش یک بررسی گذشته‌نگر بر روی بیماران اطفال (با سن 0 تا 17 سال) که دچار شکستگی‌های اندام و سطح ویتامین D آنها در یک سال پس از آسیب ثبت شده بود، انجام دادند. در مجموع، داده‌های 187 شکستگی در 166 بیمار مورد بررسی قرار گرفت.

61.4 درصد از نمونه‌ها دارای سطوح پایین ویتامین D بودند. محققان دریافتند که در مقایسه با بیمارانی که سطوح ویتامین D نرمال داشتند، بیماران با سطوح پایین ویتامین D به‌طور معناداری زمان بهبودی بالینی (44.0 در مقابل 37.0 روز) و رادیوگرافی (74.0 در مقابل 39.0 روز) طولانی‌تری را تجربه کردند. همچنین، در مقایسه با بیمارانی که سطوح ویتامین D نرمال داشتند، شکستگی‌های اندام تحتانی در بیماران با کمبود ویتامین D به‌طور بالینی کندتر بهبود یافتند (53.0 در مقابل 33.0 روز) و رادیوگرافی (95.0 در مقابل 39.0 روز).

یافته‌های مشابهی در بیماران جراحی شده با سطوح پایین ویتامین D نسبت به همتایان خود با سطوح نرمال ویتامین D مشاهده شد، به‌طوری که زمان بهبودی بالینی (83.0 در مقابل 50.0 روز) و رادیوگرافی (203.0 در مقابل 88.0 روز) به‌طور معناداری طولانی‌تر بود.

مقایسه با بیماران با سطوح نرمال ویتامین D نشان داد که عدم مکمل‌سازی در بیماران با کمبود ویتامین D با زمان‌های طولانی‌تر بهبودی رادیوگرافی (69.0 در مقابل 38.0 روز) مرتبط است.

دکتر جسیکا مک‌کوئری، نویسنده ارشد این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت: “تحقیقات قبلی بیشتر بر روی چگونگی پیشگیری از شکستگی‌ها با ویتامین D تمرکز داشتند، اما اکنون شاهد ارتباطی بین سطوح پایین ویتامین D و زمان‌های طولانی‌تر بهبودی شکستگی‌ها هستیم.”

لطفاامتیاز دهید
دیابت

یافته محققان هلندی: شب زنده‌داری با افزایش خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است

یافته محققان هلندی: شب زنده‌داری با افزایش خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است محققان هلندی دریافتند که افرادی که شب‌ها دیر به رختخواب می‌روند، تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از کسانی که زودتر می‌خوابند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش خطر دیابت نوع ۲ در شب زنده‌دارها حتی پس از در نظر گرفتن عوامل سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و خواب ناکافی همچنان وجود دارد.
جرون ون درولد، محقق ارشد از مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند، توضیح داد: «یکی از دلایل ممکن این است که ریتم شبانه‌روزی بدن در افرادی که دیر به رختخواب می‌روند، با برنامه‌های کاری و اجتماعی جامعه هماهنگ نیست. این ناهماهنگی می‌تواند به اختلالات متابولیک و در نهایت دیابت نوع ۲ منجر شود.»
در این مطالعه، محققان داده‌های سلامتی بیش از ۵۰۰۰ نفر که در تحقیق در حال انجامی درباره تأثیر چربی بدن بر بیماری‌ها شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. این داده‌ها شامل زمان‌های خواب و بیداری معمول هر فرد و عوامل سبک زندگی مرتبط با خطر دیابت بود.
ون درولد افزود: «مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افراد با کرونوتیپ دیرهنگام، که دیر به رختخواب می‌روند و دیرتر بیدار می‌شوند، بیشتر به سبک زندگی ناسالم تمایل دارند. این افراد بیشتر در معرض سیگار کشیدن یا داشتن رژیم غذایی ناسالم هستند که خطر ابتلا به چاقی و اختلالات متابولیک از جمله دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.»
در طول حدود شش سال پیگیری، ۲۲۵ نفر از شرکت‌کنندگان به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند. نتایج نشان داد که شب زنده‌دارها ۴۶ درصد بیشتر از دیگران در معرض دیابت نوع ۲ هستند.
محققان تأکید کردند که خطر ابتلا به دیابت در افرادی که سحرخیز هستند یا الگوهای خواب متوسط دارند، افزایش نمی‌یابد. همچنین، شب زنده‌دارها دارای شاخص توده بدنی بالاتر، دور کمر بزرگ‌تر و چربی پنهان‌تر در بدن هستند. به عنوان مثال، آن‌ها ۱۴ درصد چربی کبد بیشتری نسبت به افرادی با الگوهای خواب متوسط دارند.
ون درولد گفت: «افرادی که کرونوتیپ دیرهنگام دارند، به دلیل چربی بدن بالاتر و چربی احشایی بیشتر، در معرض خطر بیشتری برای دیابت نوع ۲ هستند. گام بعدی بررسی این است که آیا تغییر در زمان‌بندی عادات سبک زندگی این افراد می‌تواند بهبود سلامت متابولیک آن‌ها را به همراه داشته باشد یا خیر.»

اطلاعات بیشتر
دیابت

خطر بالای ابتلا به آسم در مبتلایان به دیابت نوع ۲

خطر بالای ابتلا به آسم در مبتلایان به دیابت نوع ۲ مطالعات جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، نزدیک به دو برابر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آسم هستند. همچنین، آسمی‌ها نیز به میزان قابل توجهی در خطر دیابت نوع ۲ قرار دارند.
به گزارش هلث دی نیوز، تحقیقات جدید حاکی از آن است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به افراد عادی، ۸۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آسم نیز با افزایش ۲۸ درصدی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند.
دکتر “نام نگوین”، محقق ارشد از دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان، تأکید می‌کند که این ارتباط دوسویه بین دیابت نوع ۲ و آسم، اهمیت آگاهی بیشتر در میان بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی را نشان می‌دهد.
این یافته‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ۱۷ میلیون نفر از ۱۴ مطالعه پیشین به‌دست آمده است. نکته جالب این است که هرچه شدت آسم بیشتر باشد، احتمال بروز دیابت نوع ۲ نیز افزایش می‌یابد. نگوین افزود که مطالعات آینده باید به بررسی ارتباطات احتمالی بین این دو بیماری بپردازد و راهبردهای پیشگیرانه را برای کاهش خطر دیابت نوع ۲ در افراد مبتلا به آسم پیشنهاد کند.
او همچنین به اهمیت مدیریت دقیق استفاده از کورتیکواستروئیدها اشاره کرد که می‌تواند نه تنها باعث افزایش موقت قند خون شود، بلکه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز افزایش دهد.

اطلاعات بیشتر
دیابت

راهکارهایی طلایی برای تغذیه سالم دیابتی ها

راهکارهایی طلایی برای تغذیه سالم دیابتی ها تکنیک های ساده زیر به شما کمک می کند که قند خون خود را کنترل کنید و سالم تر زندگی کنید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، اگر دیابت دارید بهتر است که غذاهای مناسب را برای کنترل دیابت خود انتخاب کنید و سعی کنید به جای بیرون غذا خوردن در خانه آشپزی کنید. وقتی خودتان غذا درست می کنید، پیگیری آنچه می خورید آسان تر می شود.
نکات زیر را قبل از آشپزی کردن در نظر بگیرید:
1. کلی فکر کنید از برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار استفاده کنید. به دنبال آرد و نان 100% گندم کامل و سایر غلات کامل مانند جو باشید.
انتخاب را ساده نگه دارید. به عنوان مثال، اگر وقتتان کم است، یک بسته برنج قهوه ای منجمد از قبل پخته شده را در مایکروویو گرم کنید.
2. فیبر بیشتر مصرف کنید حداقل 8 گرم فیبر در هر وعده غذایی را هدف قرار دهید، به خصوص زمانی که غذاهای غنی از کربوهیدرات می خورید. اینکار به مدیریت قند خون، حفظ احساس سیری و برای سلامت قلب شما کمک می کند. این تکنیک بسیار مهم است زیرا دیابت احتمال بیماری قلبی را بیشتر می کند و اگر فیبر بیشتری مصرف کنید می توانید از آن پیشگیری کنید.
سعی کنید موارد زیر را امتحان کنید:
نخود فرنگی لوبیا جو دوسر جو میوه هایی مانند سیب، گلابی، توت و مرکبات سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، کلم بروکسل، کلم بروکلی، هویج و چغندر 3. برخی از کربوهیدرات ها را با چربی خوب جایگزین کنید چربی های تک غیراشباع مانند آجیل، آووکادو، روغن زیتون و روغن کانولا می توانند به کاهش قند خون شما کمک کنند. فقط از مصرف وعده های زیاد خودداری کنید تا کالری زیادی دریافت نکنید.
آجیل و آووکادو را به سالاد و خوراکی های مختلف اضافه کنید. به دنبال سس های سالاد، مارینادها و سس های تهیه شده با روغن کانولا یا زیتون باشید. می توانید با این دو روغن هم غذای خود را به خوبی بپزید.
4. غذاهایی بخورید که قند خون را افزایش نمی دهند گزینه های خوبی که به احتمال زیاد باعث افزایش سطح قند خون شما نمی شوند عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، آووکادو، سالاد سبزیجات، تخم مرغ و پنیر. این موارد را به بشقاب خود اضافه کنید تا به تعادل غذاهایی که کربوهیدرات می خورید کمک کنید.
5. چربی اشباع کمتری مصرف کنید غذاهایی با چربی اشباع کمتر انتخاب کنید. برای مثال بهتر است از سس خامه ای صرف نظر کنید و به دنبال تکه های گوشتی بدون چربی، لبنیات بدون چربی یا کم چرب و منابع گیاهی پروتئین مانند لوبیا، عدس یا آجیل باشید.
6. به اندازه وعده غذایی پایبند باشید آیا دستور غذای شما بیان می کند که کالری، کربوهیدرات، فیبر و چربی موجود در غذای شما چقدر است؟ این اطلاعات مفید است. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه وعده پیشنهادی پایبند باشید.
7. به چربی گیاهی فکر کنید روغن کانولا یا روغن زیتون را به مواد اولیه خود برای پخت و آماده سازی غذا تبدیل کنید. هر دو غنی از چربی تک غیراشباع هستند. روغن کانولا همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب است.
8. سالاد آماده داشته باشید یک سالاد بزرگ اسفناج یا سالاد کاهوی رومی پر از سبزیجات را در یک ظرف در بسته بدون سس نگهداری کنید. می‌توانید آن را همراه با شام یا به عنوان میان‌وعده برای چند روز آینده میل کنید.
9. دسر میوه ای آماده کنید با چند تکه چاقو می توانید چند تکه میوه را به یک سالاد میوه زیبا تبدیل کنید. روی آن آب لیمو بریزید. ویتامین C موجود در آب لیمو از قهوه ای شدن میوه ها جلوگیری می کند.
10. نوشیدنی سالم انتخ..

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *