کاشت مو در زنان بدون بانک مو

کاشت مو در زنان بدون بانک مو

بیشتر دلایلریزش مو در زنان و مردان مربوط به استفاده از شوینده‌های نامناسب، آلودگی هوا، استفاده از وسایل شخصی دیگران و غیره است. درمان هر یک از الگوی‌های ریزش مو در زنان به شدت ریزش و نوع روش درمان بستگی دارد. خوشبختانه ریزش مو در زنان جزو عارضه‌هایی است که راه‌های درمان بسیاری دارد که یکی از قطعی‌ترین آن‌ها کاشت مو است.
اما آیا کاشت مو را می‌توان بدون بانک مو انجام داد؟ راهی وجود دارد تا کسانی که بانک موی قوی ندارند بتوانند از کاشت مو استفاده کنند؟

روش های کاشت مو بدون بانک مو

در حال حاضر روش‌های بسیاری وجود دارد که بدون نیاز به بانک مو، کاشت موی سر را انجام می‌دهند اما میزان موفقیت در این روش‌ها به شرایط جسمی و شدت ریزش موی سر بستگی دارد. از مهم‌ترین و موفق‌ترین روش‌های کاشت مو بدون نیاز به بانک موی سر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از سلول‌های بنیادی
در این روش پزشک قسمتی از پوست حاوی فولیکول موی سر را برمی‌دارند تا در آزمایشگاه و با استفاده از دستگاه آن را تکثیر کند. این سلول‌های تکثیر شده در قسمت‌های طاس و کم‌پشت کاشته می‌شوند و توانایی ترمیم بافت‌های آسیب دیده را دارند، کاشت مو از این روش بسیار شبیه به روش کاشت موی سنتی است.
این روش برای اولین بار در سال 2017 توسط دانشمندان و محققان ایتالیایی انجام شد، برخی پزشکان معتقدند که میزان ریسک و خطا در روش سلول‌های بنیادی بسیار بیشتر از سایر روش‌های درمانی است.  

روش BHT
در این روش پزشک سعی می‌کند از موهای نواحی مختلف بدن به عنوان بانک مو استفاده کند، BHT به دقت زیادی نیاز دارد زیرا پوست بدن برخلاف پوست سر بسیار حساس است به همین دلیل باید قبل از برداشت تمام جوانب را بررسی کرد.
معمولا پزشکان از موهای روی قفسه سینه، ریش، شکم و ناحیه شرمگاهی برای کاشت مو بدون نیاز به بانک موی سر استفاده می‌کنند. احتمال ریسک در این روش کاشت موی سر به دلیل تفاوت جنس موی بدن با موی سر، مهارت پزشک، تجهیزات مورد استفاده بسیار زیاد است.

روش HRT
در این روش از موی مصنوعی هم رنگ و هم جنس موی متقاضی استفاده می‌کنند، پزشک سعی می‌کند تا موهای مصنوعی را روی پوست سر با استفاده از کراتین گیاهی ثابت کند. روش HRT یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های کاشت مو برای کسانی است که بانک مو ندارند و نمی‌توانند از روش BHT استفاده کنند.

کاشت مو در زنان بدون بانک مو


این روش با وجود اینکه مزایای بسیاری دارد اما نمی‌توان از معایب آن غافل شد. از معایب روش HRT می‌توان به احتمال ایجاد عفونت، قارچ، وز شدن موها و هزینه بالا آن اشاره کرد.

آیا کاشت مو بدون بانک مو در زنان ممکن است؟
کاشت مو بدون بانک مو نه تنها در زنان بلکه در مردان هم امکان‌پذیر بوده و می‌توان با تشخیص و تجویز پزشک آن را انجام داد. هر یک از این روش‌های کاشت مو بدون نیاز به بانک موی سر دارای معایب و مزایایی هستند که بهتر است با نظر پزشک یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.  

دلایل نیاز زنان به کاشت مو

زنان هم مانند مردان بنا بر دلایل مشخصی دچار ریزش مو می‌شوند، این دلایل در هر فرد با توجه به سیستم بدنی که دارند متفاوت است. مهم‌ترین دلایل نیاز به کاشت مو در زنان عبارتنداز:

  • خط رویش بیش از حد معمول: برخی از زنان به طور کلی خط رویش موهایشان بالاتر از حد معمول است. این موضوع به مرور زمان و با افزایش سن در چهره فرد تاثیر بسیاری خواهد داشت.
  • ریزش مو به دلیل زخم: برخی حوادث چون آتش‌سوزی، سوختگی و تصادفات رانندگی عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن ریشه موها است.
  • کشش ریشه موها: بستن موها با کش‌ سفت و بستن دم اسبی موجب خالی شدن قسمت جلویی سر می‌شود و به مرور زمان با ضعیف کردن ریشه موها، ریزش مو شدت پیدا می‌کند.
  • جراحی پلاستیک: جراحی‌های زیبایی متعددی موجب از بین بردن چین و چروک صورت و کشش پوست صورت می‌شود، آن‌ها به مرور زمان موجب ریزش موی سر در قسمت جلوی سر خواهند شد.
  • الگوی ریزش مردانه: ریزش مو بر اساس الگوی مردانه به معنای کاهش حجم موها در نواحی جلوی سر و فرق سر است.
  • تریکوتیلومانیا: یکی از رایج‌ترین دلایل ریزش مو در زنان اختلال تریکوتیلومانیا یا کندن موی وسواسی است، در این عارضه فرد ناخودآگاه ممکن است مقداری از موهای خود را بر اثر عصبانیت، هیجان زیاد، ناراحتی و غیره بکند. در این مواقع بهتر است به جای مراجعه به دکتر پوست و مو ابتدا به یک روانشناس مراجعه کنید تا قبل از هرگونه اقدامی از نظر روحی و روانی درمان شوید.

مراقبت های بعد از کاشت مو بدون بانک مو

اگر به دنبال نتیجه مطلوب هستید باید بعد از کاشت مو برای زنان به برخی نکات توجه داشته باشید:

کاشت مو در زنان بدون بانک مو
  • در این زمان بیمار می‌تواند ۴۸ ساعت بعد از عمل از روش‌های عادی اصلاح مو و شست‌و‌شوی آن استفاده کنند. مدت زمان استراحت برای بیماران یک تا سه روز است و ریزش موها نیز سه تا چهار هفته پس از پیوند طبیعی است.
  • بانوان پس از خروج از حمام باید یک حوله یا پد پانسمان بر روی ناحیه پیوند بگذارند زیرا این پد، خونی را که در اطراف ناحیه پیوند باشد را جذب می‌کند.
  • به این نکته توجه کنید که از مصرف آسپرین برای حدود سه تا پنج روز خودداری کنید.
  • اینکه بعد از کاشت مو چه بخوریم بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی، سبزیجات، پروتئین و مکمل‌های دارویی و دوری از الکل، فست فود، کافئین و … در بهبود و نتیجه بهتر موثر است.
  • برای افزایش طول مدت دوام و کیفیت مو در ناحیه دریافت کننده برای بیمار می‌توان از تکنیک‌های لیزر درمانی، شامپوهای مخصوص و… استفاده کرد.

سخنی آخر در بین روش‌های کاشت مو زنان بدون نیاز به بانک مو، روش HRT و BHT از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو هستند. در این روش کاشت مو دیگر نیازی به تراشیدن سر و بانک مو ندارید و به راحتی می‌توانید با ریسک و خطر کمتری این کار را انجام دهید.
هر یک از این روش‌های کاشت موی سر مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *