مطالبه از دولت برای حل مشکل بورس

به گزارش آرمان زنان به نقل از خبرگزاری فارس ، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویش «مطالبه حل مشکل بورس از دولت» خواستار پاسخ مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «با توجه به ضرر و زیان اکثر سهامداران بورس و از دست رفتن اعتماد به بزرگترین بازار سرمایه و ضرورت بازگشت اعتماد به بازار بورس به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد ملی و پیشرفت کشور ما سهامداران بورسی از رئیس جمهور عزیز عاجزانه تقاضا داریم با ایجاد کارگروهی به بازگشت اعتماد و رشد بورس کمک کنند.»

کارشناسان می‌گویند، بورس به عنوان بازاری که همزاد ریسک‌(خطر) و نوسان قیمت سهام (سود و زیان) است، محل معامله اوراق و سهام است،‌ در هیچ بورسی تضمینی برای سود آوری نیست،‌ البته دولتها به عنوان ناظر باید قوانین جامع و مقررات شفاف تنظیم کنند و شرکتهای حقوقی و افراد حقیقی در این بازار باید با شفافیت و آگاهی اقدام به خرید و فروش کنند.

اگر مقام ناظر کشف کند که عده‌ای با سیگنال فروشی و داغ کردن سهام درصدد اغوای عده‌ای با هدف سود آوری از بازار و زیان رساندن به مردم هستند،‌ آن گاه مطابق قانون باید با اغواگران برخورد کنند.

بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی اقتصاد به شمار می‌رود و هرچه عمق بازار سرمایه بیشتر شود،‌ سهم این بازار از تامین مالی بیشتر می‌شود. در حال حاضر 85 درصد تامین مالی اقتصاد از بانک و 15 درصد از بورس انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *