غلات صبحانه سالم نیستند!

به نقل از هلث نیوز، بسیاری از ما برای صبحانه غلات می خوریم، اما FDA در حال ایجاد آگاهی جدیدی از کمبود مواد مغذی در برخی غلات است. غلات صبحانه سریع و آسان، آماده خوردن و متناسب با زندگی پرمشغله ما هستند. بیایید بحث کنیم که چرا برخی از غلات صبحانه دیگر توسط FDA سالم در نظر گرفته نمی شوند.

FDA چیست؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) یک آژانس فدرال زیر نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی است. این سازمان مسئول حفاظت از سلامت عمومی ایالات متحده با تضمین ایمنی مواد غذایی، دارو و لوازم آرایشی است. وظیفه FDA کمک به مصرف کنندگان در بهبود تغذیه و کاهش بیماری های مزمن است.

در سال 1994 سازمان غذا و داروی آمریکا مقرراتی را صادر کرد که بر اساس آن در صورتی که ماده غذایی «به دلیل محتوای مغذی خود، ممکن است به مصرف کنندگان در حفظ شیوه های غذایی سالم کمک کند، می توان از واژه سالم بر روی برچسب بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.» این راهنمای قدیمی بر روی مواد مغذی غذای فردی متمرکز بود، که ممکن است مصرف کنندگان را به خوردن مکرر مواد غذایی در صورتمقایسه آن ها با استانداردهای “سالم” سوق دهد.

علم تغذیه فعلی به ما نشان می دهد که دستورالعمل های قدیمی، قدیمی هستند.

برخی از غلات صبحانه سالم نیستند

توصیه جدید FDA این است که غذاهای بسته بندی شده نباید بیش از 2.5 گرم قند اضافه شده در هر وعده داشته باشند. این بدان معنی است که غلات محبوب مانند کورن فلکس (4 گرم قند اضافه شده) و مینی گندم فراستد (12 گرم قند اضافه شده) به دلیل قندهای افزوده شده ای که دارند، دیگر سالم تلقی نمی شوند. قندهای اضافه شده را می توان در برچسب حقایق تغذیه ای روی بسته های مواد غذایی یافت. علاوه بر این، نان سفید و ماست بسیار شیرین نیز تحت دستورالعمل های پیشنهادی «سالم» شناخته نمی شوند.

الزامات FDA برای غذای سالم

برای اینکه یک غذای بسته بندی شده با معیارهای جدید FDA سالم در نظر گرفته شود، باید:

  • حاوی مقدار معین و معنی‌داری از غذا باشد: حداقل از گروه‌ها یا زیر گروه‌های غذایی (مثلاً میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و غیره) که توسط دستورالعمل‌های غذایی FDA توصیه شده است، تشکیل شده باشد.
  • محدودیت خاصی داشته باشد: برای برخی از مواد مغذی مانند چربی اشباع شده، سدیم و قندهای افزوده محدودیت های خاصی را رعایت کند.
  • محتویاتش تایید شده باشد: برای اینکه طبق معیارهای پیشنهادی سالم باشد، یک غلات باید : 3/4 اونس غلات کامل و بیش از 1 گرم چربی اشباع شده، 230 میلی گرم سدیم و 2.5 گرم قند افزوده در هر وعده داشته باشد. بنابراین وقتی می بینید که Honey Nut Cheerios دارای 12 گرم قند افزوده است و سبوس کشمش دارای 9 گرم قند افزوده است، واضح است که چرا این برندها و سایر برندها دیگر از غذاهای «سالم» مورد تایید FDA استفاده نمی کنند.

گزینه ی سالم چه می تواند باشد؟

بخشی از معیارهای جدید تاکید می‌کند که ما باید الگویی از غذاهای سالم بخوریم که از قندهای اضافه شده، چربی‌های اشباع شده و سدیم اجتناب کند. دستورالعمل های USDA یک الگوی غذایی سالم را این گونه تعریف می کند: « ترکیبی از غذاها و نوشیدنی ها که دریافت کامل از رژیم غذایی فرد را در طول زمان تشکیل می دهد. این ممکن است توصیفی از یک روش معمول غذا خوردن یا توصیف ترکیبی از غذاهای توصیه شده برای مصرف باشد.»

FDA و USDA به ما توصیه می کنند که به دنبال غذاهای غنی از مواد مغذی باشیم. اینها غذاهایی هستند که به ما ویتامین ها و مواد معدنی می رسانند، مانند:

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • غلات کامل
  • غذای دریایی
  • تخم مرغ
  • لوبیا
  • نخود فرنگی
  • عدس
  • آجیل و دانه های بدون نمک
  • لبنیات بدون چربی و کم چرب
  • گوشت و مرغ بدون چربی

همه ما می دانیم که اجتناب از قند اضافی یک تصمیم هوشمندانه برای سلامتی است. قند بیش از حد می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و برخی سرطان ها شود. با این حال، نیازی نیست که غلات صبحانه را به طور کامل از لیست مواد غذایی خود حذف کنید. غلات سالم نیز وجود دارد. حقایق تغذیه ای را بخوانید و به دنبال غلات با کمتر از 2.5 گرم قند اضافه باشید. به عنوان مثال، Cheerios اصلی با معیارهای پیشنهادی FDA برای چربی اشباع، سدیم و قندهای اضافه شده مطابقت دارد.

سایر گزینه های عالی صبحانه شامل نان تست آووکادو، تخم مرغ، پودینگ چیا، اسموتی های پروتئینی، کره آجیل روی نان تست غلات کامل و میوه با ماست کم قند است.

FDA شروع به تحقیق در مورد استفاده احتمالی از یک نماد سالم کرده است که صنایع غذایی می توانند داوطلبانه روی برچسب مواد غذایی از آن استفاده کنند. این نماد راهی سریع برای مصرف کنندگان برای شناسایی غذاهایی است که بخشی از الگوی تغذیه سالم هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *