دولت باید مانع خروج ارز کشور توسط شرکت‌های خارجی چند ملیتی تولید سیگار شود

اخبار شرکت‌ها؛ الله وردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی 2 شرکت خارجی چند ملیتی JTI و  BAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی گفت: دولت باید نظارت جدی بر عملکرد شرکت‌های چند ملیتی به خصوص شرکت‌های آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تولید کننده سیگار در داخل داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصرف سیگار برای سلامت افراد مضر است و هزینه بر دوش مردم می گذارد، گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از مصرف زیاد سیگار گرفتن عوارض مناسب از سیگارهای خارجی و همچنین پرداخت مالیات مناسب و همطراز بازارهای جهانی از سوی شرکت های تولید کننده خارجی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر حمایت از صنعت کشاورزی و صنعت دخانیات گفت: باید با افزایش تولید داخل و حمایت از آن مانع خروج ارز از کشور شد و ضرورت دارد دولت با حمایت از شرکت دخانیات ایران این هدف را محقق کند.

دهقانی گفت: باید با حمایت از کشاورزان توتون و تنباکو کار ضمن افزایش تولید، به صادرات روی بیاوریم.

وی تاکید کرد: حمایت از صنعت دخانیات می‌تواند ضمن حفظ منافع ملی درآمد خوبی هم در داخل و هم در خارج داشته باشد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منتقد فعالیت شرکت های خارجی چند ملیتی تولید سیگار در داخل کشور هستیم،  گفت: در سال گذشته در هنگام تصویب لایحه بودجه در صحن مجلس تصمیم داشتیم تا این شرکت ها را ملزم به پرداخت مالیات کنیم اما با برخی تلاش های صورت گرفته این موضوع ابتر ماند و پیشنهاد پرداخت مالیات از سوی شرکت های خارجی متاسفانه رای نیاورد.

دهقانی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی چند ملیتی نباید همه توتون و تنباکو مورد نیاز خود را وارد کنند بلکه باید بخش اعظمی از مواد اولیه خود را از داخل تامین کنند، افزود:  وقتی توتون و تنباکو در داخل کشور وجود دارد چرا باید این شرکت ها از خارج وارد کنند.

وی افزود: به دلیل پرداخت نکردن مالیات از سوی شرکت های خارجی چند میلیتی، سیگار قاچاق می‌شود.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *