خودرو‌های تاریخی شناسنامه جهانی می‌گیرند

ضرغامی مطرح کرد:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی از صدور شناسنامه جهانی برای خودرو‌های تاریخی در کشور خبر داد.

عزت الله ضرغامی در مراسم رونمایی از نخستین شناسنامه بین المللی خودرو‌های تاریخی در ایران گفت: کارشناسان میراث فرهنگی در سایه اعتماد ایجاد شده موفق به شناسایی، ارزش گذاری و اعطای مجوز به خودرو‌های تاریخی در کشور شدند و زمانی که یک خودروی تاریخی شناسنامه جهانی می‌گیرد به معنای تعلق آن به همه آحاد بشر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی همچنین درباره سفر و گردش با سافاری نیز گفت: برخلاف تصور برخی، سافاری لاکچری نیست و می‌توان با تهیه یک بلیت ۵۰ هزار تومانی از این تفریح استفاده کرد.

ضرغامی همچنین با بیان اینکه برای رفع مشکلات حوزه کمپر با ناجا در حال گفتگو هستیم افزود: در حوزه‌های مختلف گردشگری خودرو نقش ویژه‌ای دارد، از رالی و سافاری تا کمپر، ما در هر سه حوزه برنامه داریم.

ضرغامی وعده داد که وزارتخانه متبوعش به دنبال برنامه جامعی برای سفر ارزان قیمت برای احاد مردم و کشور‌های مجاور است.

مراسم رونمایی از نخستین شناسنامه بین المللی خودرو‌های تاریخی در ایران (id card fiva)، ثبت اولین خودروی تاریخی پیکان و اعطا نخستین شناسنامه بین المللی خودروی تاریخی در کشورمان با حضور تیدو برسترس رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی (fiva) و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی در محل وزارتخانه برگزار شد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *