تاثیر تماشای فیلم و عکسهای پورن بر روابط جنسی واقعی

نقل از آنلاین دکتر تصور می شود که پورنوگرافی می تواند اعتیادآور باشد. اگر متوجه شدید که تماشای پورن به چندین بار در روز افزایش می‌یابد یا به سمت محتوای افراطی یا آزاردهنده‌تر کشیده می‌شوید یا متوجه می‌شوید که به استفاده از پورنوگرافی ادامه می‌دهید حتی اگر به دلیل آن مشکلاتی دارید، این ممکن است نشانه اعتیاد به پورن باشد.

یک مطالعه گاردین در سال 2014 نشان داد که این مردانِ 25 تا 34 ساله هستند که بیشتر مستعد تماشای مستمر پورن اینترنتی هستند و وقتی صحبت از اعتیاد کامل به پورن به میان می‌آید، مردان نوجوان بیشترین آسیب را خواهند دید. احتمالاً جای تعجب نیست که مطالعات همچنین قرار گرفتن بیش از حد در معرض ویدیو و تصاویر جنسی جنسی را با عملکرد ضعیف اتاق خواب، به ویژه اختلال نعوظ (ED) مرتبط کرده اند.

علم نشان می‌دهد که مغز مرد به تدریج نسبت به تصاویر جنسی حساسیت‌زدایی می‌کند، هر چه بیشتر مصرف می‌کند و خودارضایی های مکرری در حال تماشای پورن دارد داشتن رابطه جنسی در زندگی واقعی برایش سخت‌تر می شود. بنابراین اعتیاد به پورن و اختلال نعوظ دست به دست هم می دهند و فرد را دچار مشکل میکنند.

تاثیر تماشای پورن بر روابط جنسی واقعی

پورن عاری از پیچیدگی ها یک رابطه واقعی است که می تواند آن را بیش از پیش جذاب کند. اما این زندگی واقعی نیست. پورن در مورد ارتباط با شخص دیگری و لذت بردن از همه آنچه از پیوند منحصر به فرد و روابط صمیمانه می تواند به ارمغان بیاورد نیست.

برای بسیاری از جوانان، خودارضایی با پورن نامحدودی که امروزه ارائه می شود، اولین آشنایی آنها با سکس بوده است. تنها مواجه آنها برای تعامل جنسی از تماشای ستاره های پورن که مجری هستند، حاصل شده است. مردان عضلانی ، زنانی با لب های برجسته، سینه های بزرگ و کمرهای کوچک. واقعیت این است که اکثر مردم اینطور نیستند. این طرح‌ها می‌تواند منجر به تصویر ضعیف بدن و اضطراب عملکرد شود و چنین مساله ای می‌تواند در لذت جنسی شما اختلال ایجاد کند.

پورن ممکن است بر رفتار یا فکر شماتأثیر بگذارد، برای مثال، انتظار داشته باشید که زنان نباید در ناحیه تناسلی مو داشته باشند یا فکر کنند که استفاده نکردن از کاندوم قابل قبول است زیرا این همان چیزی است که روی صفحه نمایش می‌بینید. کاندوم شما را در برابر بسیاری از بیماری های مقاربتی از جمله HIV محافظت می کند و نباید آنها را نادیده گرفت.

روابط سالم نیاز به ارتباط دارد و اگرچه ممکن است لازم نباشد همه چیز را به همسرتان بگویید، اگر متوجه شدید که به پورن متکی هستید و احساس می کنید باید این را از شریک زندگی خود مخفی نگه دارید و این بر توانایی شما برای تحریک جنسی با خود تأثیر می گذارد. لازم است مشکل را حل کنید. شریک زندگی شما ممکن است متوجه استفاده زیاد شما از پورن شود و کاملاً شوکه شود و فکر کند که طرف شما را نمی شناسد یا شما در حال خیانت هستید. اگر اینطور است، پس احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که درباره مسائل با یکدیگر صحبت کنید.

 

ارتباط پورن با اختلال نعوظ

مطالعات نشان داده اند که از زمانی که پورن به طور گسترده ، رایگان و با کیفیت بالا در دسترس قرار گرفته است، تعداد مردانی که اختلال نعوظ را تجربه می کنند، افزایش یافته است. پورن می تواند یک رسانه بسیار تحریک کننده باشد که با کلیک ماوس تصاویر جدید و هیجان انگیزی را در اختیار بینندگان قرار می دهد. بنابراین رابطه جنسی با یک شخص واقعی دیگر هیجان انگیز نیست.

این روندها به بریتانیا محدود نمی شود، طبق یک مطالعه در سال 2014 در ژورنال پزشکی جنسی، از هر 4 بیمار جدید ED اکنون یک نفر زیر 40 سال دارد. و تحقیقات گسترده در هلند به افزایش شدید سطح نعوظ اشاره کرده است. میزان اختلال عملکرد در بین مردان جوان در سال‌های 2001 تا 2002 میزان ED برای مردان تقریباً ناچیز بود، اما تا سال 2011، نرخ ED در جوانان اروپایی 18-40 ساله بین 14-28٪ بود. این مصادف با ظهور اینترنت پرسرعت است. تا اوایل سال2000، پورن فقط در صورتی قابل دسترسی بود که شما فعالانه به دنبال آن باشید، در حالی که اکنون فقط یک کلیک با آن فاصله دارد.

اختلال نعوظ ناشی از تماشای فیلم ها و عکسهای پورن

آیا می‌توانیم افزایش نرخ‌ اختلال نعوظ را به دلیل تماشای فیلم‌های پورن بدانیم؟ فیلم های پورن چه تاثیری روی بدن انسان دارد؟ وقتی به افزایش مداوم نرخ ED در دو دهه گذشته نگاه می کنیم و این را در برابر استفاده از اینترنت و افزایش تعداد ویدیوهای پورنو آنلاین ترسیم می کنیم، به نظر می رسد یک ارتباط مستقیم وجود دارد. افزایش در دسترس بودن پخش رایگان پورن و استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، ممکن است به توضیح اینکه چرا «اختلال نعوظ ناشی از تماشای پورن» اکنون یک اصطلاح شناخته شده پزشکی است کمک کند.

موسسه توسعه انسانی در برلین با بررسی تأثیر پورن بر حساسیت زدایی مغز انسان، مطالعه ای را انجام داد که تا حدودی ارتباط بین اعتیاد به پورن و ED را توضیح می دهد. مطالعه سال 2014 بر روی 65 مرد سالم ثابت کرد که تماشای پورنوگرافی اینترنتی تنها به مدت چهار ساعت در هفته میزان ماده خاکستری مغز را کاهش می دهد (بخشی که در ادراک حسی نقش دارد، مانند دیدن، شنیدن، حافظه، احساسات، گفتار و غیره). آنها پس از نظارت بر عادات پورن مردانه، نورون ها و اتصال عصبی کمتری را در مرکز لذت مغز در مقایسه با مغز کسانی که اصلا آن را تماشا نمی کردند، پیدا کردند. بنابراین، پورنِ بیش از حد باعث می شود که مغز به مطالب صریح تری تمایل پیدا کند و در عین حال تحریک یکسان را برای تصاویر مشابه (و همچنین جنسیت) دشوارتر می کند. پس از آن، معتادان به پورن بیشتر به دنبال تصاویر جنسی منحرف تر برای ارضای هوس های خود و تبدیل شدن به معتاد جنسی هستند.

پورن و تاخیر در انزال (DE)

مردان همچنین از مشکلات انزالی مرتبط با استفاده از پورن شکایت دارند. تأخیر یا عدم انزال می تواند برای مردان و شریک زندگی آنها بسیار خسته کننده و از نظر جسمی ناراحت کننده باشد. بسیاری از مردان هنگام خودارضایی با پورن تا زمانی که ممکن است انزال خود را متوقف می کنند و برای رسیدن به “صحنه عالی” برای رسیدن به ارگاسم تلاش می کنند. وقتی صحبت از رابطه جنسی با یک شریک واقعی به میان می‌آید، ممکن است متوجه شوند که نمی‌توانند زیرا با سطوح بالایی از تحریک بصری که عادت به انزال دارند، مواجه نیستند.

برخی از مردان فقط با یک دسته سخت، که به عنوان «گیره مرگ» شناخته می‌شود، و با حرکات شدید به گونه‌ای که شریک زندگی نمی‌تواند تکرار کند، خودارضایی می‌کنند.

باز هم، چنین مسیر ثابتی برای انزال با رابطه جنسی با شریک جنسی متفاوت است، که قابل پیش بینی نیست و ممکن است در این شرایط خود را نتوانند به ارگاسم برسند.

تاثیر دوپامین

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که در مغز تولید می شود و مسئول احساس انتظار، میل به تازگی و جستجوی لذت و پاداش است. به راحتی می توان دید که چگونه دوپامین با سکس و پورن مرتبط است. تماشای فیلم های مستهجن می تواند تنها با کلیک کردن بر روی ماوس ، میزان دوپامین را به بینندگان ارائه دهد.

مشکل اینجاست که برای رسیدن به این هدف، مغز انسان به طور مداوم به دنبال تازگی است – چیزی که پورن آنلاین مقادیر بی‌پایانی از آن را دارد. تصاویری که ممکن است زمانی باعث افزایش دوپامین در شما شده و شما را شاخ درآورده باشند، ممکن است اثر خود را از دست بدهند. سپس ممکن است برای رسیدن به این هدف به دنبال تصاویر تکان دهنده تری باشید. این به این دلیل است که سطوح دوپامین با استفاده بیش از حد از پورن کاهش می یابد، که با پیام های مغز به اندام تناسلی تداخل می کند و می تواند منجر به از دست دادن علاقه به رابطه جنسی واقعی (کاهش میل جنسی)، کاهش حساسیت آلت تناسلی و مشکلات نعوظ و انزال شود.

پورن ماهیت متفاوتی دارد، ممکن است خود را در جستجوی تصاویری بیابید که هرگز تصور نمی‌کردید . این ممکن است با دیدی که شما از خودتان یا شریک زندگیتان شما را می بیند مطابقت نداشته باشد و منجر به سردرگمی و بی اعتمادی هر دو طرف شود.

چه باید کرد؟

اگر فکر می کنید یک اختلال عملکرد جنسی مانند اختلال نعوظ ناشی از شرطی کردن خود برای پاسخ جنسی به پورن و نه رابطه جنسی واقعی دارید، ممکن است بخواهید کاری در مورد آن انجام دهید.
خوشبختانه، مغز انعطاف پذیری دارد و قابل تغییر است، اما ممکن است برای بازسازی پاسخ های جنسی شما زمان ببرد.

به زبان ساده، برای انزال به پورن تکیه نکنید. بدون آن خودارضایی را بیاموزید. از تخیل خود استفاده کنید و از تمام حواس فیزیکی خود استفاده کنید – کاری که ممکن است به انجام آن عادت نداشته باشید. آزمایش را با لمس تمام بدن خود یا شریک جنسی خود شروع کنید، ابتدا سینه ها، باسن و اندام تناسلی را حذف کنید و به دما، بافت و فشار آن توجه کنید. هدفتان فقط برانگیختن دستگاه تناسلی نباشد.

اعمال جنسی خود را تغییر دهید تا چندان ثابت نباشند.
رها کردن دائمی یا موقت پورن ممکن است به نظر برسد که شما در حال رانندگی با یک فِراری بوده اید و سپس آن را با دوچرخه عوض کرده اید، اما اکنون این فرصت را خواهید داشت که وقت خود را برای کاوش در محیط اطراف خود صرف کنید، تا واقعاً احساسات ظریف جسمی را در نظر بگیرید و با آنها صمیمی شوید.

اگر متوجه می شوید که نمی توانید مشکلات جنسی و روابط را به تنهایی بهبود بخشید، ممکن است بخواهید با پزشک عمومی خود، پزشک آنلاین یا یک درمانگر روان-جنسی معتبر مشورت کنید.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است مشکل اعتیاد داشته باشید که به موجب آن وابستگی خارج از کنترل به پورن دارید، باید به دنبال کمک متخصص باشید. به پزشک مراجعه کنید.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *