۶ اتفاق عجیبی که در دوران بارداری برای بدن شما ممکن است بیفتد

به نقل از هلث، بارداری دوران بسیار هیجان انگیزی است، اما زمانی که بدن شما شروع به تغییر می کند و ناگهان دیگر مااند قبل خود را احساس نمی کنید، می تواند طاقت فرسا باشد. حتی ممکن است متوجه شوید که در نیمه‌های شب که نمی‌توانید بخوابید , علائم عجیبی را در گوگل جستجو کنید.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یک بیماری شایع است که باعث درد، بی حسی و گزگز در دست و بازو می شود. این می تواند در دوران بارداری به لطف تغییرات هورمونی ایجاد شود – افزایش مایعات در دوران بارداری، عصب میانی در مچ دست را فشرده می کند و باعث احساس ضعف در دست و احساس سوزن سوزن شدن می شود.

سندرم تونل کارپال می تواند از ناراحتی خفیف، به صورت پراکنده دردناک یا شدید متغیر باشد. علائم تونل کارپال سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست است که معمولاً بلافاصله پس از تولد خود به خود برطرف می شود. آتل زدن و استراحت دادن به مچ دست، فیزیوتراپی یا داروهای ضد التهاب ممکن است برای برخی از زنان مبتلا به سندرم تونل کارپ مفید باشد.

اگر در دستان خود احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی دارید، حتماً به ارائه دهنده مراقبت های زایمان خود اطلاع دهید.

بیماری های پوستی

ممکن است به شما گفته شده باشد که در دوران بارداری درخشان خواهید بود، اما متأسفانه بیماری‌های پوستی مانند آکنه، ترک‌های پوستی، بثورات و لک‌های پوستی نیز رایج هستند.

تگ های پوستی نوعی ضایعه پوستی است که غیر معمول نیست و غیر سرطانی است. آنها از نظر هورمونی مرتبط هستند و می توانند در طول بارداری تعداد آنها افزایش یابد. برچسب های پوستی به دلیل رشد بیش فعال پوست شما ایجاد می شوند و به احتمال زیاد به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون ایجاد می شوند. آنها معمولاً در مناطقی ظاهر می شوند که اغلب در تماس با محیط هستند یا نواحی گرم و مرطوب مانند گردن، تنه یا چین های سینه شما.

این مسائل پوستی دردناک نیستند و هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از آنها انجام دهید. وقتی زایمان می کنید ممکن است ناپدید شوند. پزشک عمومی یا متخصص پوست شما می‌تواند به راحتی آنها را با چاقوی جراحی، یا با یخ زدن یا سوزاندن آنها از بین ببرد.

سندرم پای بی قرار

سندرم پای بی قرار دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: شما بی قرار می شوید و اغلب می تواند مانع از خواب خوب در دوران بارداری شود. این یک وضعیت سیستم عصبی است که به دلیل احساس سوزش، سوزن سوزن شدن یا خارش به عنوان یک اصرار برای حرکت دادن پاها ظاهر می شود.

همچنین ممکن است علائمی مانند حرکات تند و ناگهانی کنترل نشده یا احساسات مشابه در بازوها را تجربه کنید. درمان شامل حمام آب گرم، ماساژ پا، کاهش کافئین و مدیریت سطح استرس است.

تغییر رنگ واژن

در دوران بارداری، ممکن است متوجه تیره شدن پوست خود در قسمت‌های خاصی از بدن مانند نوک سینه‌ها، جای زخم و یا صورت شده باشید، اما آیا می‌دانستید رنگ واژن شما نیز می‌تواند تیره شود؟ این به عنوان نشانه چادویک شناخته می شود و می تواند نشانه اولیه بارداری باشد.

دهانه رحم و یا واژن به دلیل افزایش جریان خون ممکن است در طول بارداری به رنگ بنفش مایل به آبی تیره درآیند. بنابراین، اگر به پایین نگاه کردید و متوجه شدید که چیزها کمی غیرعادی به نظر می رسند، نترسید!

گرفتگی پاها

بیش از نیمی از زنان باردار گرفتگی عضلات پا را تجربه خواهند کرد. این موارد بیشتر در سه ماهه دوم و سوم رخ می دهد. گرفتگی زمانی رخ می دهد که تجمع اسیدها باعث انقباض عضله شود و به احتمال زیاد در شب اتفاق می افتد.

در طول یک دوره گرفتگی می توانید راه بروید، عضلات آسیب دیده را کشش دهید و ماساژ دهید تا تجمع اسیدها را پراکنده کنید یا سعی کنید یک بسته گرم را روی عضله قرار دهید. اگر به فکر مصرف مکمل های جدید در دوران بارداری برای کمک به کاهش علائم هستید، با ارائه دهنده مراقبت های زایمان خود صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *