۲۸ فروردین ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

طی آخرین رنگ بندی شهرها  ،اکنون ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان نارنجی، ۲۷۴ شهرستان به رنگ زرد  و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند که این تغییر رنگ ها بدنبال عادی انگاری ها برخی شهروندان بویژه در تعطیلات نوروز رخ داده است .

بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک نزدن ، ترددهای غیر ضرور ، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دیگر دلایلی است که شمار مراجعه به بیمارستان ها و بدنبال آن شهرهای قرمز را افزایش داده است .

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ، در هفته ۱۱۲ همه‌گیری کرونا در ایران میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه (از ۲۰ تا ۲۷ )، ۵۱.۷۹ درصد و همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلان  و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۷ تا ۲۴ فروردین بالغ بر ۵۰.۸۴ درصد بوده که این آمارها  بیانگر کم توجهی به هشدارهای بهداشتی است.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم روز شنبه اعلام کرد که بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته سوم فروردین ماه نشان می‌دهد، بستری بیماران کرونایی در ۱۲ استان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، استان‌های یزد، بوشهر، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، خراسان رضوی، سمنان، هرمزگان، فارس، اصفهان و اردبیل در هفته اخیر، افزایش بارز بیماران بستری ناشی از کرونا را گزارش کردند.

تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر نیز ۲۰ هزار و ۶۸۶ نفر، تعداد موارد بستری جدید سه هزار و ۴۶ نفر و تعداد موارد فوتی ۲۸۲ نفر بوده است.

همچنین در هفته اخیر در استان تهران، موارد بستری و فوت بیماران ناشی از کرونا افزایش یافته و بروز موارد بستری به حد متوسط کشور صعود کرده و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور بیشتر شده است.  

۲۸ فروردین ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

وضعیت کرونایی شهرها

زاهدان / با ابتلای ۳۳نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۶۹هزار و ۳۰۱ نفر رسیده است. در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

یزد/ در شبانه روز گذشته، ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستانهای یزد و میبد قربانی این ویروس و  ۳۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند .همچنین ۶ شهرستان استان یزد شامل بهاباد، مهریز، تفت، ابرکوه، مروست و خاتم در وضعیت قرمز ، اردکان و میبد نارنجی و شهرستانهای اشکذر ، یزد و بافق در وضعیت زرد قرار دارند.

همدان / از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان هم اینک کبودرآهنگ در وضعیت قرمز، بهار، ملایر و نهاوند در وضعیت نارنجی و شهرستان های همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی هستند.

قزوین/ بر اساس اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است. 

در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد بستری جدید به مجموع بستری های استان اضافه شده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است. 

اکنون شهرستان قزوین و آبیک در رنگ بندی نارنجی و شهرستان های البرز، آوج، تاکستان و بویین زهرا نیز در رنگ بندی زرد قرار دارند.

ایلام/  پنج ایلامی هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی ایلام بستری شدند که  مجموع بستری های استان هم اکنون ۲۲ نفر  و مجموع فوتی های استان نیز به  یک هزار و ۲۴۵ نفر رسیده است.

طبق آخرین رنگ بندی ، شهرستان دره شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، ملکشاهی، مهران و چوار نیز زرد کرونایی هستند.

اردبیل / پس از چند روز روند پایدار و گاهی صعودی شیوع کووید.۱۹، شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ نفر رسید.در شبانه روز گذشته هم ۱۴ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بستری شدند .

 هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل ، مشگین شهر ، خلخال ، سرعین ، نیر ، اصلاندوز ، بیله‌سوار ، کوثر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی مغان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

البرز / در استان البرز هم  ۳۶ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و  اکنون ۱۳۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی  در البرز به ثبت نرسیده و شمار جانباختگان این بیماری طی پنج روز اخیر بر روی عدد ۶ هزارو ۸۲۰ نفر ثابت ماند.

۲۸ فروردین ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

آماری از تزریق واکسن در برخی شهرها

تحقیقات نشان می دهد که ایمنی حاصل از تزریق واکسن کرونا در کاهش شمار فوتی های کرونایی بی تاثیر نبوده است که با تقویت این موضوع  می توان تبعات منفی ناشی از ابتلا به این ویروس را کاهش داد.

تا امروز ۶۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۴۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۳۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۵۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷۱ هزار و ۶۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

خمین / تا کنون و طی سه نوبت  ۲۱۴هزار و ۴۶ دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹  در شهرستان خمین تزریق شده است. این میزان واکسن در خمین شامل ۸۹ هزار و ۴۲۴دُز نوبت اول، و ۸۱ هزار و ۳۸۰ دُز نوبت دوم و ۴۳ هزار و ۲۴۲ دُز نوبت سوم است .

اردبیل / بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مجموع واکسن تزریق شده به افراد واجد شرایط در استان به ۲ میلیون و سه هزار و ۲۷۸ دز رسیده است .

شاهرود/ در شهرستان های شاهرود و میامی هم  ۸۷ هزار و ۸۵۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که با تزریق به افراد بالای ۱۸ سال در شرق استان سمنان، پوشش این نوبت واکسن در استان به ۵۴.۹۴ درصد رسید.

 هم اکنون شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

قشم/ بر اساس آمار اعلامی  ۳۹ هزار و پنج نفر از قشموندان تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا و بیش از ۱۰۴ هزار ۶۱۵ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند. تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره در مرحله اول، دوم و سوم ۲۶۵ هزار و ۹۷ دُز اعلام شده است .

 جزیره قشم با کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونایی در فهرست شهرهای عادی( آبی) قرار دارد.
 

۲۸ فروردین ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

گزارش با محوریت کرونا

پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی؛ حرکت در مسیر رونق پساکرونایی

مرکز چهار محال و بختیاری نیز با انتشار یک اینفوگرافیک به آدرس https://www.irna.ir/photo به وضعیت  رنگ‌بندی کرونایی ۲۸ فروردین در این استان پرداخته است ، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های بروجن، بن و فارسان قرمز، شهرستان‌های شهرکرد و کیار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، لردگان، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفته‌ است.

۲۸ فروردین ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

کرونا در ایران/  ۲۹ نفر دیگر قربانی شدند

 در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

 از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۵۹ نفر رسید و  تا کنون ۶ میلیون ۹۴۵ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *