چرا آنتالیا مقصد گردشگری است ؟

آنتالیا

آنتالیا به دلیل داشتن هتل های مجلل، سواحل خیره کننده و مجموعه ای چشمگیر از جاذبه های تاریخی قابل توجهی که دارد، یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات ترکیه است. با تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل، مقصدی در تمام طول سال است، بنابراین هیچ زمان بدی برای بازدید از این شهر جذاب در ساحل خیره‌کننده فیروزه‌ای کشور ترکیه وجود ندارد.

آنتالیا به همان اندازه بین زوج‌هایی که به دنبال یک استراحت رمانتیک هستند محبوب است ، که در میان خانواده‌هایی که به دنبال تعطیلات فراموش‌نشدنی با هم هستند نیز محبوب است .

بنابراین، چرا برای تعطیلات عالی خود در آنتالیا برنامه ریزی نمی کنید؟ یک  لیست از برترین کارهایی که در آنتالیا در یک روز باید انجام دهید، برای شما آماده کردیم . پس پیش به سوی آنتالیا .

1-      دروازه هادریان دروازه ورود به شهر قدیمی آنتالیا

دروازه هادریان که به راحتی یکی از نمادین ترین نقاط شهر است، ورودی اصلی کالیچی، شهر قدیمی زیبای آنتالیا است. این بنا به مناسبت دیدار امپراتور هادریان از این شهرساخته شد.

این دروازه بخشی از بهترین دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در جهان است که دارای 3 طاق مرمرین و 3 برج باشکوه است. تعدادی مجسمه با جزئیات پیچیده را روی دروازه مشاهده خواهید کرد، اما وقتی زیر آن قدم می‌زنید، نگاهی دقیق‌تر به سقف بیندازید تا برخی از چشمگیرترین کنده کاری‌ها را ببینید.

2-      ساحل لارا آنتالیا ، به رخ کشیدن وضعیت پرچم آبی

استراحتگاه شلوغ و پر زرق و برق ساحل لارا در شرق آنتالیا زیبا است. به لطف هتل‌های فوق‌العاده و سرگرمی‌های بینظیرش ، که اغلب به لاس‌وگاس تشبیه می‌شود، بزرگترین جذابیت این منطقه از ساحل زیبای لارا است.

از گشت و گذار در مناطق شلوغ و تجربیات زندگی شهری دورشوید  و مدتی را به استراحت در شن‌های نرم و طلایی ساحل لارا بگذرانید. ساحل لارا با طول 12 کیلومتر، برای یافتن مکان مناسب برای یک یا 2 ساعت دوری شما از هیاهوی شهری  آماده است . این ساحل دارای پرچم آبی نیز هست، به این معنی که می توانید مطمئن باشید که برای حمام کردن تمیز و ایمن خواهد بود.

3-      آبشارهای دودن آنتالیا منظره ای با زیبایی های طبیعی خیره کننده

آبشارهای دودن که درست خارج از شهر آنتالیا قرار دارد، زیبایی طبیعی خیره کننده ترکیه را به نمایش می گذارد و منظره ای مسحورکننده برای دیدن دارد. آبشار دو قسمت دارد، آبشار دودن بالا و آبشار دودن پایین. دومی از 2 آبشار بر فراز صخره، به دریا سقوط می کند. آبشار پایین دودن نه چندان دور از ساحل لارا است .

می‌توانید خودتان 30 دقیقه تا آبشار سفر کنید، یا اگر واقعاً می‌خواهید از بازدید خود نهایت استفاده را ببرید ، با یک راهنمای باتجربه برای یک سفر چند روزه همراه شوید است. یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن عکس از آبشار خیره‌ کننده پایین دودن ، بازدید با قایق است.

4-      کالیچی ؛ پیچ و خم از معماری جذاب

بدون شک یکی از بزرگترین جاذبه های آنتالیا، شهر قدیمی شهر کالیچی (Kaleiçi) است . به طرز شگفت انگیزی تاریخی و بی نظیر و جذاب است.  در خیابان های باریک و سنگفرش شده گم شوید و در حین حرکت از خانه های منحصر به فرد عثمانی دیدن کنید. مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بوتیک را در میان دریای ساختمان‌های سفید و سقف‌های سفالی متمایز خواهید یافت.

میدان‌های دیدنی را خواهید دید که در سرتاسر شهر قدیمی پراکنده‌اند، با صندلی‌های رستوران آن  که در خیابان‌ها و بناهای تاریخی وجود دارد و شما را به یک نوشیدنی دعوت میکند . حتماً در جستجوی نماد ساعت ، یک برج قدیمی ساعت قرن نوزدهمی با دیوارهای سنگی خشن باشید. در حین پرسه زدن به راحتی می توانید آن را در خط افق شهر قدیمی مشاهده کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *