واقعه غدیر در ۱۴۵ نقطه کشور بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید قاسم قریشی صبح امروز با حضور در نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم افزود: دشمنان می‌خواهند از نقاط اختلاف آمیز برای دشمنی بهره ببرند، اما بحث غدیر از محور‌های وفاق و همدلی است و برادران اهل سنت هم بر این واقعه تاکید دارند.

سردار قریشی در این نشست با تبریک عید غدیر گفت: در این عید پیامبر گرامی، مسیری را در مقابل بشریت قرار دادند که اگر به درستی به فرموده رهبر انقلاب طی می‌شد امروز وضعیت بهتری را شاهد بودیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم افزود: متناسب با شان و جایگاه غدیر به آن نپرداخته ایم و خوشبختانه در سایه نظام جمهوری اسلامی قدم‌های خوبی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: بسیج مستضعفین بعد از دو سال، برنامه‌هایی را برای این روز تدارک دید است که یکی از این اقدامات ارزشمند، بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۵ نقطه کشور است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مراسم شعرخوانی و ایستگاه‌های هنری از جمله ۱۲۵۰ نمایشگاه و اجرای بیش از ۳ هزار گروه سرود از برنامه‌های روز غدیر در سراسر کشور است.

استقبال پرشور برادران اهل سنت از سنت اطعام
سردار قریشی با تاکید بر اینکه بنابر سنت اطعام امیرالمؤمنین (ع)، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط رده‌های بسیج توزیع خواهد شد، ادامه داد: امسال استقبال پرشور برادران اهل سنت را نیز شاهد هستیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: در شهر‌های سنی نشین، شور این واقعه کمتر از مناطق شیعه نشین نیست. بیش از ۴۰ صحنه بازسازی واقعه غدیر برای برادران اهل سنت است و برگزاری این برنامه به درخواست آنهاست.
جانشین سازمان بسیج افزود: امیدواریم محتوای این برنامه با کمک رسانه‌ها بخوبی پوشش داده شود. پیامبر در غدیر بار‌ها همه را مخاطب قرار می‌دهند و می‌فرمایند «ای مردم»، همچنین می‌فرمایند این پیام تا رستاخیز به مردم انتقال داده شود؛ بنابراین ما وظیفه سنگینی داریم.
سردار قریشی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم بخوبی به پیام مورد تاکید رهبر انقلاب بپردازیم.
وی ادامه داد: سرود سلام فرمانده هم امتدادش از واقعه غدیر است و این اقدامات برای وحدت مسلمانان و بویژه جبهه مقاومت موثر است. دشمنان می‌خواهند از نقاط اختلاف آمیز برای دشمنی بهره ببرند، اما بحث غدیر از محور‌های وفاق و همدلی است و برادران اهل سنت هم بر این واقعه تاکید دارند.
در ادامه این نشست مدیرعامل بنیاد غدیر گفت: غدیر رویداد و اتفاقی بزرگ است و ما این روز را روز مردم‌سالاری دینی نامگذاری کرده ایم. مردم‌سالاری و دین از همدیگر جدایی ناپذیرند و امام راحل به پیوند این دو معتقد بودند و مردم‌سالاری را در درون و بخشی از دین می‌دیدند.

رسانه ملی پرچمدار پیام رسانی روز غدیر است
حسین ظریف منش خاطرنشان کرد: غدیر؛ روز اتمام حجت پیامبر عظیم الشان بوده و پیام‌های متعددی داشته است. غدیر اگرچه نقطه عطفی است، اما انقلاب ما اگر حقیقت غدیر باشد می‌تواند به بشر کمک کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیام رسانی روز عید غدیر گفت: رسانه ملی پرچمدار این مهم است.
مدیرعامل بنیاد غدیر با اشاره به اجرای برخی برنامه‌ها در روز عید قدیر، افزود: همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین روز یکشنبه در استان مرکزی برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی پیام غدیر و جشنواره بزرگ صنایع دستی با مشارکت وزرات میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه‌های عید غدیر است و علاوه بر این برنامه‌های متعدد دیگری نیز برگزار خواهد شد.
ظریف منش اضافه کرد: بازسازی غدیر در درجه اول اقدامی معرفتی و در درجه دوم اقدامی هنری است، اما از طریق یک کار هنری میدانی می‌توان جذابیت بیشتری را برای مردم رقم زد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *