هوش مصنوعی می‌تواند کلمات را به تصاویر تبدیل کند

دانشمندان در حال توسعه نسخه جدیدی از یک ابزار هوش مصنوعی با قابلیت تبدیل کلمات به تصاویر هستند.

به گزارش آرمان زنان ،  شرکت  OpenAI که در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی فعالیت دارد، در حال آزمایش نسخه بتا سیستم هوشمندی تحت عنوان DALL-E است که می تواند تصاویر را بر اساس توضیحات متنی ایجاد کند.

اگرچه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، هوش مصنوعی، منجر به ایجاد ترس درخصوص جایگزینی انسان با ماشین‌ها در زمینه‌هایی مانند پشتیبانی مشتریان و روزنامه‌نگاری شده، اما طرفداران این فناوری، آن را بیشتر یک فرصت قلمداد می کنند تا یک تهدید.

طبق اعلام Open AI، طی هفته‌های آینده برای یک میلیون نفر که در لیست انتظار هستند، دعوتنامه‌هایی ارسال می‌شود تا آخرین نسخه این ابزار را امتحان کنند.

به دلیل احتمال سوءاستفاده از این ابزار و ابزار‌های مشابه آن در زمینه کمپین‌های اطلاعات نادرست نگرانی‌هایی وجود دارد؛ به همین دلیل، شرکت OpenAI اعلام کرد که با پژوهشگران و طراحان برای ایجاد راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها (مانند استفاده از DALL-E برای کلاهبرداری) همکاری کرده است.

این شرکت این اطمینان را داد که از بارگذاری تصاویر حاوی چهره‌های واقعی و تلاش برای ایجاد شباهت به چهره‌های مردمی، از جمله افراد مشهور و چهره‌های برجسته سیاسی، خودداری می‌کند.

به گفته این شرکت، فیلتر‌های تعبیه‌شده در DALL-E، محتوای خشونت‌آمیز، سیاسی، جنسی یا سایر محتوا‌هایی را که خط مشی این شرکت آن‌ها را ممنوع کرده است، مسدود می‌کند و این سیستم طوری طراحی شده است که جلوی فرضیات درباره نژاد یا جنسیت را بگیرد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *