فردا؛ اختتامیه یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

به گزارش آرمان زنان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد فردا بعدازظهر میزبان مراسم پایانی و نشست مطبوعاتی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است. یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با رویکرد «ایران سرزمین تعامل» از هجدهم تیر آغاز بکار کرده بود.
این رویداد طی روز‌های اخیر با برپایی نمایشگاه آثار در بخش‌های رقابتی در دو دسته (رویداد مهارت جو؛ ایده پردازی در قالب تصویرگری اثر) و (رویداد مهارتی؛ در قالب اثر تولید و اجرا شده) شامل لباس اجتماع بانوان، آقایان و نوجوانان، پارچه، شال و روسری، کیف و کفش، زیورآلات و بسته بندی محصول نهایی و همچنین برپایی نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی همراه بوده است.
همایش پژوهش‌های راهبردی «پوشاک ایرانی» و «سبک پوشش ایرانی اسلامی» در بخش جنبی جشنواره برگزار شد که رصد و پایش چالش‌ها در گسترش و تعمیق سبک پوشش ایرانی اسلامی برای زنان و مردان ایران در تمام گروه‌های سنی و دستیابی به راهبرد‌های معطوف به ترویج نظری و عملی آن از طریق جریان سازی اندیشه‌ای در فضای نخبگانی، رویکرد اصلی این همایش عنوان شده بود.
رونمایی از سامانه شیما؛ نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره شامل مستندسازی پوشاک اقوام، ترند سازی و رواج یک مد توسط تبلیغات، تکنیک‌های خلاقیت در طراحی لباس، طراحی کفش روی قالب، کاربرد نرم افزار در الگو‌های لباس اقوام، دنیای دیجیتال، مد پایدار، صنایع خلاق و اقتصاد چرخشی، NFT در کسب وکار‌های چرخه مد و لباس، چشم انداز چالش‌ها و آینده نگری صنعت مد و لباس، دیوان البسه، آفرینش مد بر اساس نمود‌های بصری فرهنگ پوشش در نگاره‌های نسخ مصور و زیورآلات دیروز و امروز خوزستان از دیگر برنامه‌هایی است که طی این چند روز برگزار شد.
همچنین بخش نمایش محصولات برند‌های فعال در این حوزه از دور یازدهم جشنواره مد و لباس فجر، دوم تا پنجم مرداد  در محل دائم  نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود و علاقه‌مندان فرصت دارند تا از جدیدترین محصولات برند‌های نساجی و پوشاک کشور در قالب رویداد «ایران ویژند ۱۴۰۱» بازدید کنند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *