مطالبه اصلاح و بهبود بورس از دولت

آرمان زنان : با ثبت پویشی با عنوان «اصلاح و بهبود بورس را از دولت خواستاریم» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

آنها در این پویش در قالب خواسته‌‌ای از رئیس جمهور اعلام کردند: «ئیس جمهور محترم
با سلام یکی از وعده‌های جنابعالی در ایام انتخابات، مسئله بورس و رسیدگی و اصلاح مربوطه بود. با وجود گذشت یکسال، متاسفانه نتیجه مثبت قابل لمس از مجموعه دولت و مسئولین محترم، دیده نشده و با وجود تورم، سرمایه سرمایه گذاران حقیقی در مرز نابودی می باشد. اقدامی در خور برای اصلاح و بهبود بورس انجام دهید.».

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس به گونه‌ای است که همواره همراه با ریسک و نوسان است، کسی تضمینی برای سودآوری آن نمی‌تواند داشته باشد. در کشور ما بورس اوراق بهادار تهران یک شرکت سهامی عام است که متشکل از سهامداران مختلف است. دولت فقط از طریق سازمان بورس و قوانین مرتبط با بازار سرمایه بر روند کلی بازار نظارت دارد، وگرنه سازوکار بازار تعیین کننده میزان رشد و یا افت شاخص کل در بازار به شمار می‌رود.

البته این نکته لازم به یادآوری است که مقام ناظر بازار باید میزان نظارت خود را به صورت حرفه‌ای افزایش دهد، چون عده‌ای برای سودجویی ممکن است، به سیگنال‌فروشی و اغوای معامله‌گران بپردازند که باید با آن برخورد شود، اما در حالت کلی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تابع شرایط اقتصادی است و باید حتماً با تحلیل و مطالعه صورت گیرد.

سرمایه‌گذاری در بورس اگر به وسیله تحلیل و چشم‌اندازی درستی انجام شود، حتی می‌تواند برای سرمایه‌گذار سود به همراه داشته باشد، چون در شرایطی که کل حجم بازار رشد پیدا نکند، سود عده‌ای در بازار سرمایه به معنای زیان عده‌ای دیگر است. از طرفی رشد بازار سرمایه به شرایط کلان اقتصاد کشور وضعیت تورمی و پیش‌بینی اقتصاد و ثبات آن بستگی فراوان دارد، بنابراین نمی‌توان از دولت فقط انتظار اصلاح روند بورس را داشت، بلکه باید ثبات و پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران در اقتصاد فراهم شود.

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *