ضرورت معرفی و شناساندن واقعه غدیر در جهان

به گزارش آرمان زنان  و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با همکاری مشترک مرکز فرهنگی و آموزشی الهدی در ابوجا، بخش فرهنگی جنبش اسلامی نیجریه و دیگر نهاد‌های مذهبی و علمی، نشست و گردهمایی «غدیر، ولایت و امامت» را در ابوجا برگزار کرد.
در این نشست که شخصیت‌های علمی و دانشگاهی نیجریه و دانش آموختگان حوزه علمیه قم حضور داشتند، علی بک سفیر کشورمان در نیجریه به بیان فلسفه حادثه غدیر و برخی شاخص‌های مهم در این رویداد تاریخی پرداخت.
رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه نیز با تبریک فرارسیدن عید غدیر، بر ضرورت معرفی و شناساندن رویداد غدیر به عنوان حلقه وصل دو اصل بزرگ دین یعنی نبوت و امامت، تأکید کرد.
مجید کامرانی تلاش مضاعف بر برجسته‌سازی واژگان عدالت، انتظار، دفاع، مقاومت، ایثار، شهادت، هوشیاری، بصیرت و استکبار ستیزی در گفتمان‌های ولائی و علوی را یادآور شد.
وی همچنین ترویج و توسعه سبک زندگی علوی در جامعه، برند سازی روز علوی و اعلام یک روز از هفته به عنوان روز علوی در نیجریه را ضروری دانست.
در ادامه، نکاتی پیرامون موضوع اهمیت ولایت، امامت و حکمرانی، ضرورت حفظ وحدت، تشکیل امت واحده، جامعه علوی و خصوصیات آن، امامت و ولایت در آیات و روایات، مطرح شد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *