سند ارتقاء وضعیت زنان با هدف عدالت جنسیتی در استان تهران نهایی شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، از نهایی شدن سند ارتقاء وضعیت زنان با بیش از ۶۰ طرح و برنامه در استان تهران خبر داد و گفت: این گام بزرگیست که برای نخستین بار در حوزه عدالت جنسیتی تحقق پذیرفته است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ثریا شارقی گفت: سال گذشته سند ارتقاء وضعیت زنان استان تهران در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به عنوان اولین اقدام در راستای اجرای ماده ۱۰۱ قانون اساسی با برش استانی انجام شد.

شارقی افزود: دفتر امور زنان استانداری تهران برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی تمام ادارات، سازمان ها و دستگاهای اجرایی را در راستای اجرای سند جمع آوری و جمع بندی و در شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح کرده است و پس از بحث و بررسی، اجرای بیش از ۶۰ طرح با تخصیص  ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید.

شارقی ادامه داد: این مصوبه شاید راه گشای همه مشکلات زنان نباشد اما قطعا گوشه ای از معضلات اجتماعی و معیشتی را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تصویب سند و به دنبال آن تصویب برنامه و اعتبار مربوطه، گام بزرگیست که برای نخستین بار در حوزه عدالت جنسیتی تحقق پذیرفته، ابراز امیدواری کرد: مدیران ادارات، سازمان ها و دستگاهای اجرایی با جدیت هرچه تمام تر اعتبار مربوط به برنامه هایی که پیشنهاد داده اند را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند و وارد فاز اجرایی برنامه‌ها شوند.

برپایه اصل ۱۰۱ قانون اساسی، به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها، شورای عالی استان‌ها مرکب از نمایندگان شوراهای استان‌ها تشکیل می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *