توافق سوریه، لبنان، عراق و اردن درباره تقویت مبادلات تجاری

به گزارش آرمان زنان و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی دولت سوریه(سانا)، وزرای کشاورزی سوریه، لبنان، اردن و عراق توافق کردند که مبادلات تجاری را از طریق تبادل اسناد در مورد امکان ایجاد یک شرکت مشترک خصوصی برای بازاریابی محصولات کشاورزی در بین این کشورها افزایش دهند.

محمد حسان قطنا، عباس الحاج حسن، محمد کریم الخفاجی و خالد الحنیفات به ترتیب وزیران کشاورزی سوریه، لبنان، عراق و اردن در بیانیه پایانی نشست چهارجانبه خود در بیروت بر لزوم تدوین الگوهای یکپارچه برای گواهی‌های بهداشت گیاهی و دامپزشکی در بین چهار کشور بر اساس استانداردهای بین المللی و مقررات دقیق مبانی و ضوابط اعطای گواهی‌ها به هر یک از آنها تاکید کردند.

وزرا موافقت کردند که پیش نویس یادداشت تفاهم ارائه شده توسط طرف سوری را به عنوان یادداشت اولیه مورد بررسی قرار دهند و نظرات خود را مطابق با مقرراتی که در هر کشور دنبال می‌شود، بیان کنند تا پس از بازنگری به دیدگاه مشترکی رسیده و آن را  به طور مشترک امضا کنند.

این وزرا از دیگر کشورهای عربی که مایل به پیوستن به گفت‌وگوهای بین چهار کشور مذکور هستند، خواستند تا افق هماهنگی، همکاری و مبادلات تجاری میان کشورهای عربی را گسترش دهند.

وزرای لبنان، عراق، سوریه و اردن تصمیم گرفتند که بحث ترانزیت و حمل و نقل کالا را به مراجع ذی ربط ارجاع داده و در جلسه بعدی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای شرکت کننده آنچه را که مقتضی است به تصویب برسانند؛ به نحوی که کاهش هزینه‌های بازاریابی و افزایش مقادیر مبادله محصولات کشاورزی بین کشورها تضمین شود.

وزرای کشاورزی چهار کشور توافق کردند که نشست بعدی را در ماه سپتامبر برگزار کنند تا از سازمان‌های بین‌المللی و عربی که در زمینه کشاورزی کار می‌کنند و سرمایه‌گذارانی که مایل به اطلاع از فرصت‌های سرمایه گذاری در همه کشورها هستند، دعوت به عمل آورند.

انتهای پیام/

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *