راه‌اندازی برنامه موبایلی هوای اربعین با تمرکز بر پیش‌بینی گردوخاک

به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شرایط جوی شهر‌های زیارتی عراق، به ویژه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از برنامه موبایلی «هوای اربعین» در هفته دولت رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این نرم افزار کاربردی تحت وب و با حداقل سرعت اینترنت موبایل به‌روزرسانی می‌شود و خدمات هواشناسی را در شهر‌ها و مسیر‌های منتهی به شهر‌های زیارتی عراق ارائه می‌کند.

از جمله خدمات هواشناسی برنامه «هوای اربعین» می‌توان به وضع هوای حاضر، پیش‌بینی پارامتر‌ها و پدیده‌های جوی و نیز پیش‌بینی غلظت ذرات معلق در جو اشاره کرد.

با توجه به فراوانی وقوع پدیده گرد و خاک در منطقه، تمرکز نرم افزار موبایلی خدمات هواشناسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مبتنی بر پیش بینی پدیده گرد و خاک، به ویژه تخمین غلظت ذرات معلق در جو است.

دسترسی به داده‌های هواشناسی می‌تواند تا میزان قابل توجهی به زائرین و متولیان این حوزه کمک کند تا برنامه‌ریزی‌های سفر خود را در بعد زمانی و مکانی به نحوی تنظیم کنند که در شرایط نامساعد وضع هوا با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به زودی این نرم‌افزار به صورت رایگان در تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، «بازار» و «گوگل پلی استور» عرضه خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت این نرم افزار با ارسال عنوان «هوای اربعین» به شماره ۰۹۳۵۳۵۷۰۹۵۱ در پیام رسان واتساپ، این نرم افزار کاربردی را دریافت کنند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *