تناقض آمار اوپک و آژانس بین المللی انرژی در میزان تقاضای نفت جهان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) روز گذشته در گزارش سالانه خود پیش بینی کرد که میزان تقاضای نفت در سال 2022 به میزان 100.03 میلیون بشکه در روز باشد.

اگرچه این پیش بینی رشد 3.1 میلیون بشکه نسبت به سال گذشته افزایش دارد اما نسبت به پیش بینی ماه قبل خود 300 هزار بشکه کاهش نشان میدهد.

اما اوپک در عین حال میزان تقاضا برای نفت را در سه ماهه نخست سال 2022 به جهت اینکه پیش بینی کرده کشورهای با اقتصاد قوی رشد زیادی در تقاضا خواهند داشت افزایشی عنوان کرد.

اما آژانس بین المللی انرژی میزان مصرف نفت را در سال 2023 به میزان 102.7 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده که حتی از زمان قبل از کرونا هم فراتر خواهد رفت.

این گزارش عنوان می کند که در سال 2023 به جهت رشد سالم اقتصادی که پس از کرونا بویژه در چین وجود خواهد داشت، انتظار می رود که میزان مصرف طلای سیاه بالاتر رود.

این گزارش تاکید می کند که تقاضا نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری های توسعه اقتصادی 1.6 میلیون بشکه در روز و کشورهای غیر عضو تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بنابراین اوپک وآژانس بین المللی انرژی در میزان تقاضای نفت نظر متفاوتی دارند در حالی که اوپک به کاهش مصرف تاکید می کند اما نظر آژانس به رشد مصرف است.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *