تشکیل دبیرخانه دائمی “سیاست‌های کلی تامین اجتماعی” در سازمان بهزیستی

به گزارش ایسنا، علی محمد قادری- معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی و مصوب تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها بر گرفته از شش اصل قانون اساسی است که اقتضاعاتی را برای دستگاه ها و نهادها و مسئولین کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هفت بند از سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مرتبط با سازمان بهزیستی و دو بند به صورت عام است،  گفت: با توجه به ابلاغ این سیاست و قانون بالادستی به فضای تاثیرگذار تامین اجتماعی کشور باید از فرصت بهره ببریم و البته باید با تمهیدات و ملاحظات خاص در سازمان بهزیستی به وظایف و تکلیف خود عمل کنیم.

قادری با تاکید بر اینکه بر اساس گفت و گو های کارشناسی صورت گرفته در سازمان بهزیستی، عناوین مطرح شده در دوره جدید بر گرفته از ارتباط با مردم یعنی استفاده از گروه های متخصص جهادی و جوانان انقلابی است، افزود: موضوع جانشین پروری و تکثیر افراد جوان انقلابی باید به طور مداوم در دستور کار باشد، و کادر سازی و کارسازی برای گام دوم انقلاب اسلامی صورت گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به ایجاد دبیرخانه، ستاد یا شورا به دنبال سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تشریح کرد: کمیته ها و کارگروه های ذیل این مجموعه باید ایجاد شود و در سطح علمی و پژوهشی از مراکز دانش بنیان، مراکز پژوهشی، دانشگاه ها  و حوزه های علمیه ارتباط برقرار و از نظرات کارشناسی افراد خبره خارج از سازمان بهزیستی برای پیشبرد اهداف استفاده شود.

وی ادامه داد: در سطح اجرایی حول کارشناسان و مدیران سازمان و دستگاه های بیرونی دولتی و عمومی انجام  می‌گیرد و در این بخش به تولید مداوم محتوا و استفاده از بدنه کارشناسی استان‌ها توجه ویژه شود.

قادری به اجرای چهار کلان پروژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود:  این پروژه ها در حمایت و حفاظت از سرمایه مردم، اشتغال، تجمیع صندوق های بازنشستگی در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ایجاد فرصت های شغلی، زیست بوم اشتغال، راه اندازی سامانه ها، تدوین اطلس اشتغالزایی و تدوین بسته های عملیاتی برای ایجاد اشتغال پایدار از جمله فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی همچنین با اشاره به نیازهای مددجویان و جامعه هدف سازمان بهزیستی، خواستار ایجاد ساختار جدید شد و گفت: در اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان به طور مثال باید از ظرفیت های شرکت های علمی دانش بنیان ها و شتاب دهنده ها برای کیفیت خدمات مورد بهره برداری قرار گیرد و همچنین تغییرات و اصلاح اساسنامه سازمان با توجه به نیاز های جدید جامعه هدف در دستور کار قرار گیرد.

قادری با بیان اینکه در سال گذشته افزایش های مناسبی در حوزه بودجه ای سازمان صورت گرفته، گفت: بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری برنامه محور خواهد بود و عملکرد حوزه های ستادی هر ماه بر اساس برنامه های پیشنهادی مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص ارتباط با مردم، نظام ملی احسان و پیوند میان ظرفیت های مردمی و دستگاه های موظف گفت: در سازمان باید رو به مردم باز شود و ارتباط با مردم و بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی براساس ظرفیتی که در کشور وجود دارد و بر اساس نیازهای سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

آمار تجمیعی در حوزه خیره ها و موسسات، منابع و مصارف حمایتی کشور، تنقیح قوانین و مقررات، قیمت تمام شده خدمات در حوزه های مختلف، کارهای اساس در سه حوزه مسکن، معیشت و اشتغال از جمله موضوعات مطرح شده بود.

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی کشور، گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه معاونین و مدیران در خصوص شکل گیری دبیرخانه دائمی “سیاست های کلی تامین اجتماعی” در سازمان بهزیستی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *