۵باور نادرست درباره کاهش وزن

کاهش وزن به اراده شما بستگی دارد ،دکتر اسپنسر نادولسکی، متخصص چاقی می‌گوید: اگر برای کاهش وزن تنها به نیروی اراده تکیه کنید، احتمالا موفق نخواهید شد. به گفته او محیط و بدن ما با تلاش‌مان برای کاهش وزن مقابله می‌کنند. شاید شروع کار به مقداری اراده نیاز داشته باشد، اما برای تداوم آن، باید روی عادات خود کار کنید و حتی نیاز به مداخلات پزشکی مانند مصرف دارو یا انجام جراحی داشته باشید.

باید سخت ورزش کنید

قابل درک است که مردم فکر کنند ورزش کالری می‌سوزاند، بنابراین باید به کاهش وزن بیشتر منجر شود، اما نادولسکی می‌گوید واقعا این‌طور نیست. زیرا ورزش روزانه بخش کمی از سوختن کالری را به خود اختصاص می‌دهد. به گفته نادولسکی کاهش وزن به چگونگی سازگاری بدن ما با اشتها و سایر بخش‌های سوخت‌وساز هم مرتبط است. با این حال، همچنان باید برای بهبود سلامت و ترکیب بدن خود ورزش کنید. تمرینات قدرتی کمک می‌کنند درعین سوزاندن چربی، عضلات‌تان را حفظ کنید. نادولسکی می‌گوید: ورزش را متوقف نکنید اما از انتظارات‌تان بکاهید.

غذا خوردن در شب باعث افزایش وزن یا جلوگیری از کاهش وزن می‌شود

کارا موکلر، متخصص تغذیه می‌گوید کاهش وزن به مجموع کالری دریافتی روزانه، صرف‌نظر از زمان مصرف آن بستگی دارد. اگر میان‌وعده‌های آخر شب شما را با کالری مازاد مواجه می‌کند، همین میان‌وعده‌ها مانع کاهش وزن شما خواهند شد.

تمرینات کاردیو برای کاهش وزن ضروری است

موکلر در این باره می‌گوید تمرینات کاردیو فواید زیادی برای سلامت دارند، اما برای کاهش وزن ضروری نیستند. موکلر معتقد است بزرگ‌ترین عامل افزایش وزن این است که چقدر کالری مصرف می‌کنیم و کنترل آن اولویت است. افزودن ورزش‌های هوازی صرفا می‌تواند این برنامه را تقویت کند.

مصرف قند مانع از کاهش وزن می‌شود

قندها ممکن است مغذی یا سیرکننده نباشند(به این معنی که به‌راحتی می‌توان در مصرف آنها زیاده‌روی کرد)، اما لازم نیست به طور کلی از مصرف آنها اجتناب کنیم. موکلر می‌گوید: اگر مجموع کالری مصرفی خود را کنترل کنیم، مصرف موادغذایی حاوی قند از کاهش وزن جلوگیری نمی‌کند. موکلر توصیه می‌کند مطمئن شوید در طول روز فیبر کافی دریافت می‌کنید و به خاطر این‌که هرازگاه یک خوراکی شیرین و خوشمزه می‌خورید خودتان را سرزنش نکنید.

نادولسکی نیز در این باره می‌گوید این باور نادرست که برای کاهش وزن باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش داد از این ایده ناشی می‌شود که کربوهیدرات‌ها باعث ترشح انسولین که هورمون ذخیره کننده چربی است می‌شوند. اما کاهش وزن، درواقع ناشی از کاهش پایدار کالری مصرفی یا مصرف کالری کمتر از مقداری‌ است که می‌سوزانید. بنابراین شما می‌توانید با وجود مصرف کربوهیدرات‌ها و آزاد شدن انسولین، وزن خود را کاهش دهید.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *