۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۹ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۴۱ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند ، ۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۲ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین، تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۳۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۳۷۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۲۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۳۳۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۸ هزار و ۳۷۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۲۵۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.هیچ شهرستانی هم در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار ندارد.

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به‌عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده‌های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم‌ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان‌دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نوترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

لطفاامتیاز دهید
سلامت خانواده

علت گرفتگی عضلات شکم در زنان

به گزارش سلامت نیوز، گرفتگی عضلات شکم در زنان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به‌طور معمول از عوامل فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی نشأت می‌گیرند. این

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *