یک نسخه گیاهی برای پسردار شدن

 به نقل از وب ام دی، کاسنی (Cichorium intybus) گیاهی بومی اروپا و آسیا است. ریشه کاسنی حاوی اینولین است که یک ماده نشاسته ای است. ریشه کاسنی اثر ملین ملایمی دارد و تورم را کاهش می دهد. کاسنی همچنین منبع غنی بتاکاروتن است.

مردم از کاسنی برای سلامت کبد و قلب، رفع یبوست، سوء هاضمه، فشار خون بالا و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنند.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

  • اگر به شکل خوراکی مصرف شود: کاسنی معمولاً در غذاها مصرف می شود. عصاره ریشه کاسنی و دانه کاسنی در صورت استفاده کوتاه مدت به عنوان دارو احتمالاً بی خطر هستند. عوارض جانبی ممکن است شامل گاز، نفخ و آروغ زدن باشد. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا کاسنی برای استفاده طولانی مدت به عنوان دارو بی خطر است یا خیر وجود ندارد.
  • هنگامی که روی پوست استفاده می شود: دست زدن به گیاه کاسنی ممکن است باعث تحریک پوست شود.
  • بارداری : مصرف خوراکی کاسنی در مقادیر زیاد احتمالاً در دوران بارداری خطرناک است. کاسنی ممکن است باعث شروع قاعدگی شود و سقط جنین را در پی داشته باشد.
  • شیردهی: اطلاعات موثق کافی برای دانستن اینکه آیا مصرف کاسنی در دوران شیردهی بی خطر است یا خیر وجود ندارد. ایمن بمانید و تعادل را در مصرف کاسنی رعایت کنید.
  • آلرژی به ابروسیا و گیاهان وابسته: کاسنی ممکن است باعث واکنش آلرژیک در افرادی شود که به خانواده Asteraceae/Compositae حساس هستند. اعضای این خانواده عبارتند از: ابروسیا، گل داوودی، گل همیشه بهار، بابونه و بسیاری دیگر. اگر آلرژی دارید، قبل از مصرف کاسنی حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • سنگ کیسه صفرا: کاسنی می تواند تولید صفرا را تحریک کند و می تواند برای افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند مشکل ساز باشد. اگر سنگ کیسه صفرا دارید از مصرف کاسنی استفاده نکنید.
  • جراحی: کاسنی ممکن است قند خون را کاهش دهد و ممکن است در کنترل قند خون در حین و بعد از جراحی اختلال ایجاد کند. حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده مصرف کاسنی را به عنوان دارو متوقف کنید.
  • در این ترکیبات محتاط باشید
  • داروهای ضد دیابت با کاسنی تداخل دارند
  • کاسنی ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف کاسنی همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

دوز مصرفی کاسنی

به عنوان دارو، اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن دوز مناسب کاسنی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل‌های مربوطه روی برچسب‌های محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

طریقه مصرف کاسنی پیش از بارداری برای پسر دار شدن

به گزارش آرمان زنان به نقل از تسنیم، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تعیین جنسیت فرزند اظهار داشت: در تعیین جنسیت در فرزندان ذکور روایات متعددی داریم. از امام صادق (ع) آمده است که مصرف هندبا یعنی کاسنی مایع منی را افزایش می‌دهد و موجب تولد فرزند پسر می‌شود و فرزندخوش سیما، خوش طینت و اصلاح مزاج شده به دنیا آید.

وی گفت: در وسائل الشیعه ج 25 ص 179 و 181 و برخی منابع دیگر آمده است که بر تو باد خوردن کاسنی که منی را افزایش می‌دهد. فرزندان را زیاد می‌کند و مزاج و گرمی ملایمی دارد که باعث پسردار شدن می‌شود و در روایات بعدی اشاره شده است که کسی که می‌خواهد مالش افزوده شود و فرزندش پسر شود کاسنی زیاد بخورد.

این استاد دانشگاه افزود: در کتاب قانون، کتاب مخزن الادویه عقیلی و کتاب تحفه حکیم مومن تنکابنی و کتاب‌های دیگر نحوه خوردن کاسنی توضیح داده شده است که چگونه کاسنی را مصرف کنند و چند ماه قبل از بارداری مصرف شود؟ زن بخورد یا مرد؟ ولی به طور کلی خوردن عرق کاسنی هم اثر دارد.

کردافشاری ادامه داد: اما کاسنی که توصیه شده است مصرف شود،‌ سبزی کاسنی است و صبح زود قبل از طلوع باید چیده شود که هنوز شبنم روی آن است. امام رضا (ع) می‌فرماید کاسنی شفای همه بیماری‌هاست؛ بیماری در بدن نیست که کاسنی بر آن اثر نداشته باشد. کاسنی با شَبنمی که روی آن است مصرف شود و لطافت آن با خرد کردن و خشک کردن از بین می‌رود. کاسنی را از جای تمیزی که کاشته شده است و لطافت دارد، چیده شود.

برای پسردار شدن چه زمانی کاسنی بخوریم؟

وی گفت: برای اینکه اسپرم تشکیل شود و مراحل طی شود؛ حداقل بین 85 روز یا سه ماه قبل از لقاح کاسنی را مرد بخورد. همچنین، اگر مزاج مرد گرم باشد بچه پسر می‌شود، البته مصرف مثل سیب، «به» و گلابی و کُندر در سالم بودن مزاج جنین اثر دارد.

کردافشاری خاطرنشان کرد: برای پسردار شدن مواردی را گفتیم، البته جنسیت به مزاج محیط رحم مادر هم ربط دارد و یک سری تدابیری است که محیط رحم خیلی گرم نشود، یا این که اگر سرد است، مقداری تعدیلش کنیم. محیط اگر مقداری اسیدی شود استفاده از بعضی میوه جات و برخی تدابیری که گفتیم، متعادل تر یا عکس آن را پدر و مادر انجام دهند، می‌تواند به سمت دختردار شدن پیش رود.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *