کاشت ناخن با تیپ چیست و چگونه انجام می شود؟+نکات مهم

کاشت ناخن یک روش جذاب برای زیبایی ناخن‌هاست. این روش فقط برای ناخن‌های دست نیست و برای ناخن‌های پا هم از کاشت ناخن پا استفاده می‌شود. کاشت ناخن روشی است که با پوشاندن ناخن با ژل، اکریلیک، یا فایبر گلاس فرم ناخن‌ها را زیباتر می‌کند. از سوی دیگر ممکن است به جای موارد گفته شده از تیپ روی ناخن‌ها استفاده شود. به غیر از کاشت ناخن از انواع ناخن مصنوعی‌ها و ناخن مصنوعی‌ ژله‌ای هم برای زیبایی ناخن‌ها استفاده می‌شود اما این روش‌ها موقعی کاربرد دارد که زمان کمی دارید و یا نمی‌خواهید ناخن‌هایتان بیشتر از چند ساعت بلندتر از حد معمول باشد. در این مطلب با مراحل کاشت ناخن با تیپ آشنا می‌شوید.

تیپ ناخن چیست؟

در حال حاضر با اینکه افراد زیادی آرزوی داشتن‌ ناخن بلند را دارند اما برخی از ما آنقدر خوش شانس نیستیم که بتوانیم ناخن‌های بلند و بی نقصی داشته باشیم. به عنوان مثال افرادی هستند که موقع استرس ناخن‌های خود را می‌جوند یا ناخن‌هایشان به خاطر شکستگی‌های مکرر یا شکننده بودنشان به خوبی رشد نمی‌کند. بنابراین برای چنین افرادی کاشت ناخن روشی میانبر برای رسیدن به ناخن‌های رویایی است. در این بین تیپ ناخن یکی از روش‌هایی است که برای کاشت ناخن به کار می‌رود و نیازی به کاشت ناخن با فرمر ندارد.

تیپ‌ها معمولاً‌ بیشتر از پلاستیک ساخته شده‌اند که سبک‌های مختلف این ناخن را در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین می‌توانید تهیه کنید. این تیپ‌ها بیشتر در دو نوع سفید و شفاف موجود هستند. بعد از انتخاب هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید با انواع روش‌های مختلف طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را در ناخن‌هایتان ایجاد کنید. بیشتر مواقع تیپ‌های سفید محبوبت‌ترین نوع برای استفاده در ناخن‌ها هستند.

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن با تیپ

همانطور که قبل‌تر گفتیم روش‌های مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد مانند لمینت ناخن، کاشت ناخن پودری و … اما ابزارهایی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شوند تقریباً یکسان هستند و تفاوتی آنچنانی با هم ندارند بنابراین بهتر است وسایل اصلی را برای خود تهیه کنید.

۱- ابزار مانیکور

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن با تیپ
  • پولیش ناخن
  • پد تمیز کننده ناخن
  • بافر و سوهان ناخن
  • دورگیر و عقب زن ناخن
  • قیچی ناخن
  • برس ناخن
  • ریموور ناخن
  • روغن بادام برای ناخن
  • لاک ناخن و یا لاک ژل
  • بیس کت
  • تاپ کت و یا لاک براق کننده

۲- چسب ناخن

صفر تا صد کاشت ناخن با تیپ

چسب ناخن کاربرد عالی دارد و دوام و استحکام تیپ ناخن را چند برابر می‌کند. در اصل برای چسباندن تیپ به ناخن‌هایتان چسب ناخن خوب از ابزارهای مهمی است که لازمتان می‌شود.

۳- کاتر ناخن

فیلم کاشت ناخن با تیپ

کاتر ناخن یکی از مهم‌ترین وسایل مربوط به کاشت ناخن است و توصیه می‌کنیم حتماً کاتر ناخن را تهیه کنید. کاتر ناخن‌ به شما این امکان را می‌دهد که تیپ ناخن‌ها را به راحتی به اندازه‌ و فرمی که مایل هستید کوتاه کنید. کار با کاتر ناخن بسیار آن است و در کوتاه‌ترین زمان ناخن‌‌هایی به اندازه دلخواه را به شما می‌دهد.

مراحل کاشت ناخن با تیپ

در این بخش با روشی آسان و کاربردی مراحل کاشت ناخن با تیپ را مشاهده می‌کنید.

مرحله اول

ویدئو شماره ۱- مرحله اول

قبل از هر چیز ابتدا ناخن‌هایتان را برای کاشت ناخن آماده کنید به این صورت که با عقب زن پوست اطرف ناخنتان را به عقب بکشید و سطح ناخنتان را مرتب کنید. سپس با سوهان ناخن، ناخن‌هایتان را سوهان کشی ناخن کنید و بعد سطح ناخنتان را هم بافر ناخن یا سوهان بکشید. در آخر ناخن‌هایتان را برس ناخن بزنید.

مرحله دوم

ویدئو شماره ۲- مرحله دوم

برای انتخاب تیپ ناخن ترجیحاً سعی کنید تیپی که با قالب ناخن‌هایتان همخوانی دارد و به خوبی روی ناخن‌هایتان می‌نشیند انتخاب کنید. سپس به پشت تیپ چسب ناخن بزنید و تیپ را روی قسمت بالایی ناخن‌هایتان نه همه سطح ناخن قرار دهید،‌ چند ثانیه تیپ را فشار دهید تا به خوبی بچسبد. حالا برای همه‌ی ناخن‌های خود به همین شکل تیپ بگذارید. اگر کمی از چسب به بیرون ریخته شد به وسیله پد تمیز کننده ناخن سطح ناخن‌هایتان را تمیز کنید. بعد از اینکه به ناخن‌هایتان تیپ ناخن زدید، اندازه‌ای که می‌خواهید ناخن‌هایتان بلند دیده شود را مشخص کنید و بعد اضافه آن را با کاتر ناخن ببرید.

مرحله سوم

ویدئو شماره ۳- مرحله سوم

فرم تیپ‌ها به شکل مستطیل است و ظاهرشان کمی مصنوعی به نظر می‌رسد برای اینکه فرم دلخواه خود را از تیپ‌ها به دست آورید و حالت طبیعی‌تری هم داشته باشند با سوهان ناخن کناره‌های تیپ‌ را سوهان بکشید تا شکل زیبایی پیدا کنند. برای اینکه همه ناخن‌ها به یک اندازه باشند موقع سوهان کشیدن با ناخن انگشت کناری خود مقایسه کنید تا بیش از اندازه سوهان نکشیده باشید و همچنین ظاهر تیپ‌ها به یک شکل باشد.

مرحله چهارم (آخر)

ویدئو شماره ۴- مرحله چهارم (آخر)

وقتی سوهان تیپ‌ ناخن‌ها را تمام کردید برای اینکه ظاهر بهتری پیدا کنند و به ناخن طبیعی شبیه‌تر شوند روی سطح ناخن‌هایتان هم سوهان بکشید. این مرحله بسیار مهمی است زیرا سطح تیپ کمی از ناخن بالاتر است با سوهان ناخن می‌توانید تیپ و ناخن را هم سطح کنید. وقتی سطح ناخن‌هایتان را به این شکل سوهان کشیدید در آخر از برس ناخن استفاده کنید و ناخن‌های خود را برس بزنید تا تمیز شود. سپس با لاک دلخواه ناخن‌هایتان را طراحی بزنید.

نکات پایانی

نحوه کاشت ناخن با تیپ

با توجه به اینکه زمان و پول تقریباً زیادی را برای کاشت ناخن‌هایتان هزینه می‌کنید مراقبت از آن‌ها امری انکار ناپذیر به شمار می‌رود. از طرفی مراقبت نکردن از ناخن‌های کاشته شده‌ به ناخن‌های طبیعیتان هم آسیب می‌زند. بعد از کاشت ناخن رعایت کردن موارد زیر کمک زیادی به نگهداری ناخن‌هایتان می‌کند.

۱- از جویدن و کندن ناخن خودداری کنید زیرا ممکن است ساختار ناخن شما را تغییر دهد و کاشت ناخنتان را بد شکل کند.

۲- اگر از مواد شیمیایی خطرناک یا مواد شوینده قوی و آسیب زننده استفاده می‌کنید حتما از دستکش استفاده کنید. استفاده از دستکش باعث می‌شود تا هم ناخن‌هایتان به خوبی محافظت شود و هم پوست دستتان آسیب نبیند.

۳- مراقبت از دست و ناخن‌هایتان را به روتین روزانه خود تبدیل کنید و از روغن‌ها و محصولات مراقبتی مخصوص استفاده کنید.

۴- قبل استفاده از لاک ژل یا لاک ناخن حتماً از همان ابتدا روی ناخن‌هایتان یک لایه بیس کت بزنید تا طرح‌ها یا لاک‌هایتان به خوبی روی ناخن بنشیند.

۵- از لاک پاک کن با پایه الکل استفاده نکنید زیرا ممکن است کاشت ناخنتان را از بین ببرد.

۶- نکته جالب توجه کاشت ناخن‌ها این است که به راحتی می‌توانید طرح‌های بسیاری را روی ناخن‌هایتان پیاده کنید یا اگر از طرحی که روی ناخنتان اجرا کردید خوشتان نیامد می‌توانید با پاک کننده ناخن (بدون الکل) طرح را پاک کنید و با خلاقیتتان یک دیزاین دیگر روی ناخن‌هایتان اجرا کنید.

منبع سایت : دترلند

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *