چقدر کاهش وزن در ماه بی خطر است

به نقل از مدیسن نت، از آنجایی که کاهش وزن ایمن یک فرآیند تدریجی است، ۱۳.۵ کیلو کاهش وزن ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد. اما به گفته متخصصان، وقتی سبک زندگی خود را تغییر می‌دهید و ظاهر و احساس بهتری دارید، ارزشش را دارد.

کاهش وزن دائمی در واقع به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بستگی دارد. بهترین راه تعیین اهداف ایمن و قابل دستیابی است که بتوانید به آنها دست پیدا کنید.

«سامانتا هلر»، متخصص تغذیه در دانشگاه نیویورک، گفت: «رژیم های غذایی مد روز، بر اساس استانداردهای امروزی، کارساز نیستند.»

پس از کاهش وزن، از یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای حفظ کاهش وزن پیروی کنید.

اولین قدم برای یک برنامه کاهش وزن موفق، نگاه دقیق به رژیم غذایی است.

محققان می‌گویند یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی است. همچنین انواع پروتئین‌ها مانند غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، محصولات سویا، آجیل و دانه‌ها را شامل می‌شود.

یک رژیم غذایی سالم باید حاوی مقادیر کمی قند، نمک، چربی‌های اشباع و ترانس و کلسترول باشد.

اما مهم این نیست که چه می‌خورید، بلکه مهم این است که چقدر می‌خورید. افزایش وزن و کاهش وزن به مقدار کالری که می‌خورید در مقابل کالری ای که می‌سوزانید بستگی دارد.

تحقیقات نشان داده است که حدود ۳۵۰۰ کالری معادل حدود نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین سوزاندن یا کاهش ۵۰۰ کالری در روز ممکن است منجر به کاهش نیم کیلوگرم در هفته شود. اما این مسئله برای همه صادق نیست. اکثر زنان به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز نیاز دارند در حالی که مردان به حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری نیاز دارند. اما اگر اضافه وزن یا چاق هستید، احتمالاً بیش از حد توصیه شده غذا می‌خورید.

یکی از راه‌های کاهش کالری این است که غذاهای پرکالری را با غذاهای کم کالری جایگزین کنید. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه لاته حدود ۲۶۸ کالری دارد، در حالی که قهوه سیاه تنها ۵ کالری دارد. یک فنجان بستنی شکلاتی ۲۹۲ کالری دارد، در حالی که یک فنجان توت فرنگی تنها ۶۰ کالری دارد. و نیم لیتر نوشابه دارای ۲۰۰ کالری است، در حالی که همین مقدار آب گازدار ۰ کالری دارد.

شما می‌توانید این کار را با اکثر غذاها انجام دهید، و با کاهش مصرف کالری، وزن کم کنید.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *