پرده کعبه آماده تعویض است

رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از آمادگی پرده کعبه برای تعویض خبرداد. به گزارش آرمان زنان  و به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تقریب، با نزدیک شدن به روز عرفه و سنت هرساله تعویض پرده خانه خدا در این روز، «عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس» گفت؛ پرده کعبه آماده تعویض است.
رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی افزود: پوشش کعبه در مجمع ملک فهد براساس بالاترین استاندارد‌ها بافته شده است و حاصل یک سال تلاش مجدانه و توجه به کوچکترین جزئیات است.
پرده کعبه عبارت است از پوششی سیاه رنگ که ساختمان کعبه با آن پوشیده می‌شود و به آن پیراهن کعبه و جامه کعبه نیز گفته می‌شود.
هرسال با فرا رسیدن روز عرفه پرده خانه کعبه که در مدت زمان ۸ تا ۱۰ ماه دوخته شده است برای تعویض به مسئولان مربوط تحویل داده می‌شود.

در مسجدالحرام بخشی به عنوان کارگاه دوخت پرده خانه خدا قرار دارد که امسال زائران حج تمتع می‌توانستند با حضور در این بخش در دوخت بخشی از پرده جدید کعبه مشارکت داشته باشند.

بر همین اساس، برخی از زائران برای دوخت پرده جدید خانه خدا صف می کشیدند که در ادامه فیلمی از دوخت پرده کعبه توسط زائران حج تمتع را مشاهده می‌کنید.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *