وزیران انرژی اروپا نشست اضطراری برگزار می کنند

به نقل از آرمان زنان و به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف سیکلا»، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک روز دوشنبه گفت، برای برگزاری نشستی اضطراری با حضور وزیران مسئول حوزه انرژی دولت‌های عضو اتحادیه اروپا با هدف راه اندازی دوباره عملکرد بازار درخواست داده است.

سیکلا در پستی در صفحه خود در توئیتر تاریخ برگزاری این نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا را ۹ سپتامبر اعلام کرده و نوشت: «ما باید بازار انرژی را ترمیم کنیم. رسیدن به راه حلی در سطح اتحادیه اروپا با فاصله ای زیاد می تواند بهترین دستاورد ما باشد.»

وی در صحبت در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت، به این دلیل برای برگزاری این نشست فراخوان داده چون بازار انرژی اروپا «واقعا کاکردش متوقف و منجمد شده و ما باید آن را ترمیم کنیم.»

این وزیر جمهوری چک اشاره کرد که قیمت گاز طبیعی از ماه ژوئن تا کنون از ۱۸ یورو (۱۸ دلار) به ۳۱۰ یورو (۳۱۰ دلار) به ازای هر مگاوات ساعت رسیده است.

سیکلا مدعی شد: «اروپا با باور به اینکه روسیه می تواند یک شریک قابل اعتماد باشد و امکان پایه گذاری کردن امنیت انرژی اروپا بر تامین گاز ارزان از سوی روسیه وجود دارد، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است.»

او گفت که علاوه بر جنگ اوکراین، فاکتورهایی دیگر نظیر «وضعیت بد نیروگاه های برق هسته ای در فرانسه» بر این افزایش چشمگیر قیمتهای انرژی در اروپا تاثیر گذاشته است.

اخیرا چند دولت اتحادیه اروپا شامل آلمان، اتریش و بلژیک خواستار اصلاح مکانیزم قیمت گذاری بازار انرژی اروپا و جداسازی بازارهای برق و گاز شد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *