ناسا به جست‌وجوی ماده تاریک می‌رود

ناسا از تصمیم خود برای پرتاب تلسکوپ فضایی NGRST با موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس برای کشف حقایقی درباره ماده تاریک خبر داد.

به گزارش آرمان زنان ، ناسا اعلام کرد که تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن (NGRST) با کمک موشک فالکون هوی (Falcon Heavy) شرکت اسپیس ایکس قبل از سال ۲۰۲۶ به فضا پرتاب خواهد شد.

بنابر گزارش وب‌گاه اسپیس، این سازمان فضایی برای این پرتاب و دیگر هزینه‌های مرتبط با این ماموریت، مبلغ ۲۵۵ میلیون دلار را به اسپیس ایکس پرداخت خواهد کرد. این ماموریت قرار است از پایگاه فضایی کندی (LC-۳۹) ناسا در فلوریدا اجرا شود.

از آنجای که رسیدن تلسکوپ فضایی نانس گریس رومن به مداری دور به نام لاگرانژ ۲ که در فاصله یک و نیم میلیون کیلومتری زمین قرار دارد، به سوخت و انرژی زیادی نیاز دارد، در این سفر سوخت بیشتری حمل خواهد شد.

این تلسکوپ که پیشتر تحت عنوان تلسکوپ نقشه‌برداری میدان باز فروسرخ (WFIRST) شناخته می‌شد، آینه‌ای به اندازه آینه تلسکوپ فضایی هابل دارد. اما NGRST برخلاف هابل به گونه‌ای تنظیم شده که میدان دید آن تا ۱۰۰ برابر بزرگتر است. این امر باعث می‌شود که رومن، رصدخانه جدید و ایده‌آلی برای بررسی‌های بزرگتر و دقیقتر باشد.

تلسکوپ رومن که مبتنی بر نور فروسرخ کار می‌کند، به نحوی تنظیم شده تا تحقیقاتی را در مورد انرژی تاریک و ماده تاریک انجام دهد که پژوهشگران اعتقاد دارند بخش قابل توجهی از ساختار جهان را تشکیل می‌دهند. همچنین این تلسکوپ، سیارات فراخورشیدی را نیز بررسی خواهد کرد.

طبق اعلام ناسا، این تلسکوپ یک رصدخانه ارزشمند برای نقشه‌برداری از سیاره‌های فراخورشیدی خواهد بود تا جهان‌هایی دورتر از زمین را جستجو کند که جیمز وب می‌تواند آن‌ها را با وضوح بالاتر ببیند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *