مساله جمعیت باید به صورت مردمی دنبال شود

به گزارش روز دوشنبه آرمان زنان و به نقل از ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، این رویداد نباید به روز و تاریخ جمعیت منحصر شود و ما قائل هستیم که با شنیدن صدای فعالان مردمی حوزه جمعیتی، مسئولان دولتی می‌توانند مواضع خودشان را در حوزه جمعیت مطابق آنچه فعالان جمعیت به دلیل آشنایی با میدان، بیان می‌کنند اتخاذ کنند و بهترین تصمیمات را در دستگاه اجرایی در حوزه جمعیت شاهد باشیم.

این معاونت اعلام کرد، روز ملی جمعیت، مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری است و ما امسال اولین روز ملی جمعیت را پس از ابلاغ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» پیش رو داریم و این ویژگی خاص، این روز را نسبت به سال‌های گذشته متمایز می‌کند.

به همین دلیل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، به عنوان یکی از دو دستگاهی که ابلاغ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را از طرف مقام رییس جمهور دریافت کرده است و علاوه بر آن تکالیف قبلی‌ای در حوزه «سیاست‌های جمعیتی» ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری بر عهده داشته است؛ بحث پیگیری یک برنامه مشخص در حوزه جمعیت را تعقیب کرده است.

براساس اعلام این معاونت، یکی از این برنامه‌ها برگزاری یک رویداد تاثیر گذار در حوزه جمعیت مصادف با این روز است.

این معاونت اعلام کرد، به دنبال این به جهت هم افزایی و تاثیرگذاری حداکثری دستگاه ها برای ارائه یک برنامه واحد و عمیق در حوزه جمعیت، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، تصمیم گرفت با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک برنامه کامل را تدارک ببیند.

اصلی ترین هدف معاونت در گرامیداشت روز جمعیت، اتصال به بدنه مردمی فعالان حوزه جمعیت بود و برگزارکنندگان برای تحقق آن دو روز کاری را برای گردهمایی فعالان حوزه جمعیت در نظر گرفتند.

در روز اول این گردهمایی قصد این است که مسئولین دولتی شنونده نظرات و مباحث ارائه شده‌ فعالان حوزه جمعیتی باشند. البته فعالان حاضر در این گردهمایی بخشی از مجموعه فعالان این حوزه هستند که برای این دیدار به عنوان اولین مراسم منتخب شدند. امید داریم که در فرصت‌های آینده بتوانیم نقطه نظرات و صحبت‌های گروه‌های دیگری از فعالین جمعیت را بشنویم.

در این رویداد که به تبادل نظر با مسئولان و طرح نظرات فعالان حوزه جمعیت اختصاص پیدا می‌کند، مسئولان از وزارت‌خانه‌های مربوطه و همچنین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حضور دارند و قرار است این رویداد با جمع‌آوری نظرات فعالان در روز نخست به پایان برسد.

در روز دوم قصد داریم برخی از فعالان و موثرین حوزه جمعیت در عرصه‌های مختلف از جمله هنرمندان، فعالان رسانه‌ای و فعالان مردمی و… مورد تقدیر قرار می گیرند.

در نهایت هم‌افزایی شکل گرفته و تلاش‌های معاونت، به ایجاد یک شبکه هم‌افزای مردمی در حوزه جمعیت می‌انجامد و امیدواریم  اعضای این شبکه مردمی، به همراه انگیزه‌ای که از فعالان جمعیت سراغ داریم، در سال‌های متمادی و در برنامه‌های متنوع دیگر، گسترش یابد.

۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت به عنوان هفته جمعیت نامگذاری شده است.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *