لزوم استفاده از تجربیات پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی/ دیدارهایی که منجر به دلگرمی شد

حسین رایتی مقدم، در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، گفت: در گذشته حضور در عرصه میراث فرهنگی دشواری های خاص خودش را داشت. زمانی که من و گروهی دیگر که جمعا 15 نفر بودیم، فارغ التحصیل شدیم و کمی تجربه کار داشتیم، از طریق آزمون وارد حوزه میراث فرهنگی شدیم.

وی ادامه داد: بعد یک دوره 6 ماهه آموزش فشرده عالی ترین سطح ممکن را برایمان برگزار کردند. بعد از آن هم دوباره 6 ماه امتحان های مختلف از ما گرفتند و در نهایت پذیرفته شدیم. بنا بر این حوزه میراث فرهنگی، حوزه ای نیست که کسی از آن فارغ التحصیل شده و بلافاصله وارد بازار کار شود و شروع به کاِر درست کند. تجربه و آموزش فوق العاده می خواهد.

رایتی مقدم تاکید کرد: با توجه به چنین فضایی، توصیه ام به جوانان این است که حتما از تجربیات پیشکسوتان این حوزه استفاده کنند. آن زمان کسی نبود که ما از تجربیاتش استفاده کنیم. البته منظورم به شکل آکادمیک است. کسانی که در این حوزه امروز ما به عنوان پیشکسوت می شناسیم، زحمات بسیاری در این راه کشیده اند. الان چهره هایی در سازمان ملی اسبق و در میراث فرهنگی حضور داشتند که دارای تجربیات ارزشمندی بودند که از جمله آنها می توان به مرحوم زنده یاد دکتر شیرازی، زنده یاد مهندس مهریار و… اشاره کرد.

وی ادامه داد: افراد دیگری که در حال حاضرهستند، کهولت سن دارند و شاید نتوانند مانند قبل به سفر بروند. ولی جوان ترهایی هستند که دارای تجربیات فوق العاده خوبی هستند. حجت و چگینی از جمله افرادی هستند که همچنان در این حوزه فعال هستند و می توان از تجربیات آنان بهره برد.

رایتی مقدم در ادامه این گفت وگو به نشست پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی که چندی پیش در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، ‌ اشاره کرد و اظهارداشت: خوشبختانه مدیران جدید نشستی با حضور چهره های اثرگذار حوزه میراث فرهنگی برگزار کردند که بسیار نشست خوبی بود. وزیر و معاون میراث فرهنگی او رفتاری فوق العاده صمیمانه و دوستانه داشتند و حرف های ما را شنیدند.

او بیان کرد: برگزاری نشست نشان دهنده اراده ای پشت آن است. بنابراین نشست های این چنینی قطعا می تواند به انتقال تجربه از پیشکسوتان به مدیران و نسل فعلی موثرباشد. برخورد صمیمانه ای که در این نشست از سوی وزیر و معاون او دیدم نشان می دهد نسبت به دیدگاه های مطرح شده از سوی چهره های اثرگذار نگاه مثبتی دارند. به ویژه جنس برخورد آقای دارابی بسیار حس خوبی به انسان منتقل می کرد.
وی در پایان گفت: امیدوارم این دیدارها و نشست ها اثرگذار باشد و هموار کننده مسیر پیشرفت میراث فرهنگی به شمار رود.
انتهای پیام/

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *