علائم یائسگی از مدت ها قبل ظاهر می شود

«یامنیا کورتز»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «زنانی که در اواخر دوره باروری هستند و روند عادت ماهانه شأن منظم است، اما متوجه تغییرات در طول یا مدت چرخه می‌شوند، ممکن است علائم زیادی را تجربه کنند که معمولاً با ورود به دوره یائسگی مرتبط است.»

به گزارش هلث دی نیوز، در طول یائسگی و نزدیک به آن، تولید هورمون زنانه استروژن کاهش می‌یابد.

زمان قبل از یائسگی به عنوان پیش یائسگی شناخته می‌شود. این مرحله زمانی است که باروری شروع به کاهش می‌کند و الگوهای هورمونی شروع به نوسان می‌کند.

برای این مطالعه، بیش از ۳۵۰ زن اسپانیایی زبان در سنین ۳۵ تا ۵۵ سال نظرسنجی را در مورد الگوهای چرخه قاعدگی و علائم همراه با یائسگی انجام دادند.

پژوهشگران دریافتند بخش مشابهی از زنان در هر دو گروه اواخر باروری و آغاز یائسگی ۸ مورد از ۱۸ علائم یائسگی رایج از جمله اختلالات خواب، فراموشی، مشکل در تمرکز، خستگی، تحریک پذیری، اضطراب، غم، سردرد و تکرر یا نشت ادرار را گزارش کردند.

این مطالعه نشان داد که اختلالات خواب مانند سخت خوابیدن یا بیدار شدن در اواسط شب در صدر لیست علائم زنان در هر دو گروه قرار دارد.

زنان در مرحله اواخر باروری، کمتر در مورد مشکلات اسکلتی عضلانی و کاهش علاقه به رابطه جنسی نسبت به زنان یائسه گزارش کردند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *