عضو شوید !
اخبار داغ

پست وبلاگ

سبزیجاتی که باید هر هفته بخورید
رژیم غذایی

سبزیجاتی که باید هر هفته بخورید 

کدوحلوایی

یک فنجان کدوحلوایی نزدیک به ۵۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامینC‏ و بیش از ۱۰درصد پتاسیم، فیبر و منیزیم را تامین می‌کند. همچنین منبع خوبی از بتاکاروتن است که برای سلامت چشم و بینایی ضروری است.‏

هویج

هویج سرشار از ویتامینC، بتا کاروتن، فیبر، پتاسیم و ترکیباتی است که خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان روده را کاهش می‌دهد. ‏

پیاز

پیاز سرشار از ریزمغذی‌های ضروری، ویتامینC، پتاسیم و ترکیبات ضدسرطان است. کوئرستین موجود در پیاز خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهاب دارد و به کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب کمک می‌کند. جالب اینجا است که لایه‌های بیرونی پیاز بالاترین غلظت ترکیبات آنتی‌اکسیدانی را دارند.‏

کلم‌غنچه‌ای

همه سبزیجات چلیپایی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهاب هستند. این کلم‌های کوچک سرشار از ویتامینK‏ هستند که برای لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است. ‏

قارچ

قارچ‌ها کالری، چربی و سدیم کمی دارند و حاوی ویتامین‌های گروه‌‏B‎‏‌، فیبر، پتاسیم و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. ویتامینD‏ موجود در قارچ به جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. ‏

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی ضروری مثل ویتامینC، پتاسیم و فیبر است. پتاسیم فراوان موجود در سیب‌زمینی با عوارض مصرف بیش‌ازحد سدیم در رژیم غذایی، مقابله و به کاهش طبیعی فشار خون کمک می‌کند. ‏

فلفل‌دلمه‌ای

فلفل‌دلمه‌ای، به‌ویژه فلفل‌های قرمز، زرد و نارنجی، منبع کمتر شناخته‌شده ویتامینC‏ هستند. همچنین منبعی از کاروتنوئیدها است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شوند.‏

نخودفرنگی

نخودفرنگی یکی از سبزیجات حاوی پروتئین و سرشار از فیبر، ویتامینC، آهن، ویتامینB6‎، منیزیم و پتاسیم است. ‏

چغندر

این سبزیجات ریشه‌ای رنگارنگ مملو از مواد مغذی مثل فیبر، پتاسیم، فولات، منیزیم و فسفر هستند. چغندر حاوی ترکیباتی به نام بتالین است که فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. ‏

لطفاامتیاز دهید post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *