دستگاه ایر براش ناخن چیست؟ بررسی روش کار با دستگاه، مزایا، معایب و نکات مهم استفاده

بانوانی که به طراحی و دیزاین ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند، بی شک دوست دارند طرح‌های مختلفی را روی ناخن‌های خود پیاده کنند. یکی از ابزارهای بسیار عالی برای انجام این کار، دستگاه ایر براش ناخن نام دارد که در این مطلب از صورتی‌ها، قصد داریم شما را با این دستگاه، طرز کار آن، مزایا و معایبی که دارد، برخی نکات مهم و به صورت کلی هر آن چه که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.

ایر براش ناخن چیست؟

ایر براش ناخن چیست؟

همانگونه که ذکر شد، ایر براش ناخن دستگاهی برای طراحی ناخن‌ها است. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید بدون استفاده از قلم، ناخن خود را دیزاین و طراحی کنید. در این روش هیچ محدودیتی برای طراحی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از یک شابلون و ایر براش ناخن رنگ را به روی ناخن‌هایتان اسپری کرده و طرحی متفاوت بزنید.

این دستگاه یک مخزن کوچک دارد که هوا را با رنگ ترکیب کرده و آنرا به صورت پودر اسپری می‌کند. هرچه فشار هوا بیشتر باشد، قطره‌ها کوچک و هرچه فشار کمتر باشد قطره‌های اسپری بزرگ‌تر می‌شوند. شما می‌توانید برای ایجاد طرح‌های خاص از شابلون استفاده کنید.

این دستگاه شامل یک قلم، شیلنگ و لوله انتقالی است که رنگ را به روی ناخن پخش می‌کند. در ادامه این مطلب، نحوه کار با ایر براش ناخن را برای شما توضیح داده‌ایم.

چگونه با دستگاه ایر براش ناخن کار کنیم؟

همانطور که می‌دانید، هر دستگاهی نحوه کار متفاوتی دارد. اگر شما دستگاه ایر براش ناخن را خریداری کرده و نمی‌دانید چگونه با آن کار کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این بخش نحوه کار با ایر براش ناخن را برای شما بیان خواهید کرد.

  • ابتدا قلم ایر براش را به شیلنگ و مخزن هوا وصل کنید

شیلنگ لوله‌ای با دوام و بلند است که قلم را به مخزن هوا متصل می‌کند و فشار هوا را از داخل مخزن به سمت قلم ایر براش هدایت می‌کند تا با رنگ مخلوط شود.

  • در مرحله بعدی دستگاه را به برق وصل کرده و سپس دستگاه را روشن کنید
  • مقدار خروجی هوا و رنگ را تنظیم کنید
  • قلم را مانند مداد در دست بگیرید و ماشه روی آن‌را به عقب فشار دهید تا رنگ آزاد شده و به روی ناخن پخش شود
  • پس از خشک شدن رنگ، یک لایه تاپ شاین روی ناخن زده و داخل دستگاه یو وی قرار دهید تا خشک شود

شما با استفاده از شابلون یا طرح‌هایی مانند ستاره می‌توانید در خانه ناخن‌هایتان را دیزاین کرده و زیبایی دستانتان را دو چندان کنید.

اما در نشر داشته باشید که مراجعه به آرایشگاه و مراکز تخصصی می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

به یاد داشته باشید که حتما لاک خود را از قبل زده باشید، چرا که استفاده از دستگاه ایر براش روی ناخنی که لاک ندارد، چندان زیبا نیست.

مزایا و معایب دستگاه ایر براش ناخن
مزایا و معایب دستگاه ایر براش ناخن

مزایا و معایب دستگاه ایر براش ناخن:

امروزه ایر براش ناخن طرفداران زیادی دارد. اگر شما تصمیمی دارید که ناخن‌هایتان را با این روش دیزاین و طراحی کنید، ابتدا باید با مزایا و معایبت دستگاه ایر براش ناخن آشنا شوید. در ابتدا مزایای این دستگاه را برای شما خواهیم گفت.

مزایا:

  • مزیت اصلی این دستگاه این است که ناخن‌هایتان بسیار زیبا و ظاهری کاملا متفاوتی خواهند داشت.
  • یکی دیگر از مزایای ایر براش ناخن این است که شما در این روش انتخابات زیادی در طراحی ناخن خود را دارید. با کمک یک ناخن کار ماهر تقریبا می‌توانید هر طرحی را روی ناخن بزنید.

در ادامه معایب این دستگاه را برای شما بیان می‌کنیم.

معایب:

  • به خودی خود قیمت دستگاه ایر براش ناخن و تجهیزات آن بسیار زیاد است.
  • یکی دیگر از معایب این دستگاه این است که پس از هربار استفاده باید دستگاه را تمیز کنید که می‌تواند وقت زیادی از روز شما را بگیرد.

اکنون که با مزایا و معایب استفاده از این دستگاه آشنا شدید، در ادامه مطلب نکات مهم استفاده از ایر براش ناخن را برای شما بیان می‌کنیم.

نکات مهم در استفاده از دستگاه ایر براش ناخن
نکات مهم در استفاده از دستگاه ایر براش ناخن

نکات مهم در استفاده از دستگاه ایر براش ناخن:

اگر به تازگی از قلم ایربراش ناخن استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که قبل از شروع به طراحی ناخن، روی کاغذ تمرین کنید تا تسلط کافی را داشته باشید.

حتما میزان خروجی رنگ و هوا را تنظیم کنید. رنگی که بیشتر در دستگاه ایر براش ناخن استفاده می‌شود، رنگ اکریلیک و آب است. اما بهترین روش، استفاده از لاک ژل با رقیق کننده مخصوص آن است؛ زیرا احتمال خشک نشدن رنگ اکریلیک در دستگاه یو وی بسیار کم ارزیابی می‌شود.

تمیز کردن دستگاه ایر براش ناخن :

هر دستگاهی به تمیزی بعد از کار نیاز دارد. بنابراین بهتر است بعد از هر استفاده از ایر براش ناخن آن را تمیز کنید. در این بخش نحوه تمیز کردن دستگاه ایر براش ناخن را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • قلم ایر براش ناخن را بعد از هر استفاده تمیز کنید، در غیر این صورت لاک در روی قلم باقی مانده و در قلم خشک شده و راه خروجی هوا را مسدود می‌کند.
  • بعد از اتمام کار، استون ۱۰۰ درصد داخل لوله و مخزن ریخته و آنقدر ماشه قلم را فشار دهید تا لاک ژل به صورت کامل از داخل مخزن و لوله خارج شود.
  • تمیز کردن سوزن ایر براش بعد از هر بار استفاده نیاز نیست، اما بهتر است هر چند وقت یکبار به تمیزی آن نیز اقدام کنید.

به انتهای مطلب دستگاه ایر براش ناخن چیست؟ رسیدیم. در این مطلب شما را با روش کار دستگاه، مزایا، معایب و نکات مهم استفاده از دستگاه ایر براش را معرفی کردیم. امیدواریم با استفاده از این راهنمایی‌ها بتوانید از ایر براش در طراحی ناخن‌هایتان استفاده کنید.

حتما در بخش نظرات برایمان بنویسید که آیا تجربه استفاده از دستگاه ایر براش را دارید؟ به افراد دیگر توصیه می‌کنید که از آن استفاده کنند؟

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *