خواص انجیر خشک برای سلامتی

انجیر خشک به عنوان تنقلاتی با طعم شیرین و حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین ها برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی، گوارشی، استخوانی و حتی چاقی یا ریزش مو مورد استفاده قرار میگیرد. اگر از انجیر خشک خیس شده استفاده کنید میتوانید از خواص فیبر های پنهان آن نیز استفاده کنید.

انجیر خشک دارای چه ویتامین و مواد معدنی است؟

انجیر شیرین دارای مقدار خیلی زیادی ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، کلسیم و فیبر است.از آنتی اکسیدان های قوی آن مثل کورستین و کامفرول نمیتوان چشم پوشی کرد. از دیگر موارد معروف در انجیر میتوان به آهن، روی، مس و ویتامین های گروه B اشاره کرد.

یک فنجان انجیر خشک (تقریبا 150 گرم) شامل 370 کالری انرژی، 2 گرم کربوهیدارت، 10 گرم پروتئین، 4 گرم قند، 6 گرم فیبر و 4 گرم چربی است. با این توصیف حتما متوجه شگرف بودن این میوه شده اید؛ خواص انجیر واقعا زیاد است و این قطعا بخاطر مواد فوق العاده زیاد و متفاوت است.

خواص انجیر

انجیر انواع زیادی دارد اما از لحاظ خواص تقریبا مشابه هستند؛ تنها فرق خواص انجیر بخاطر فیبر موجود در انجیر خشک و تازه است، احتمالا این موضوع برای افرادی که به دنبال لاغری هستند جالب تر باشه! در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

داروی طبیعی برای درمان بیماری های گوارشی و یبوست

انجیر خشک خیس شده برای درمان بسیاری از بیماری های گوارشی مفید است چون حاوی آنزیم های گوارشی به نام فیسین است. سعی کنید تا 4 هفته مقداری انجیر خشک را داخل یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا مصرف کنید؛ این کار باعث میشود آنزیم های آن نسبت به انجیر تازه آزاد تر شود و سریعا یبوست شما بهبود یابد.

فراموش نکنید که خواص انجیر برای دستگاه گوارش بیشتر از این حرف هاست! فیسین موجود در انجیر باعث میشود نفخ و باد معده شما درمان شود. همچنین بنزآلدهید (نوعی ترکیب ضد سرطان) آن در طی فرایند بهبود دستگاه گوارش موثر است.

مبارزه با چاقی و کاهش وزن

در چند پارگراف اول این مقاله به این موضوع اشاره شد که انجیر خشک با انجیر تازه فرق های کمی دارد؛ یکی از این فرق ها در انواع فیبر است.

انجیر دارای 2 نوع فیبر است. محلول و نامحلول؛ فیبر نامحلول آن را میتوانید در انواع انجیر مصرف کنید و در درمان چاقی میتواند مفید واقع شود. اما فیبر محلول را میتوان در انجیر خشک خیس شده پیدا کرد که در لاغری فایده بیشتری دارد. این فیبر سبب میشود اشتهای شما به صورت طبیعی کاهش یافته و در نتیجه از خوردن بیش از حد پرهیز کنید.

میتوانید انجیر خشک خیس شده را در برنامه صبحگاهی یا شبانگاهی خود قرار دهید، بدین صورت از عادت های نامناسب غذایی خصوصا در شب جلوگیری خواهید کرد.

بهترین وعده غذایی برای زیبایی پوست و مو

این میوه برای ساخت انواع شامپو بسیار مورد استفاده است و برند های بزرگ جهان از خواص انجیر غافل نیستند. همانطور که اشاره شد انجیر خشک بخاطر ویتامین های گروه B، آهن، مس و روی برای تامین رطوبت مو و افزایش رشد مو مناسب است.

طبق پژوهش های انجام شده مصرف انجیر باعث میشود زگیل بدون عوارض جانبی درمان شود. همچنین بخاطر انرژی بالای آن سبب رفع لاغری صورت میشود. استفاده از انجیر خشک در برنامه غذایی سبب میشود علاوه بر مصرف کم چربی و غلات ، انرژی شما نیز تامین شود که در زیبایی اندام، صورت و مو شما بی تاثیر نیست.

انجیر خشک، دشمن سرسخت دیابت

قند انجیر خشک نسبت به انجیر تازه کمی بالاتر است اما میتوانید تحت نظارت پزشک و با راهنمایی های پزشکی اقدام به مصرف انجیر خشک خیس شده کنید. این میوه میتواند با متعادل کردن اسید چرب خون و ویتامین E در درمان دیابت موثر واقع شود. جایگزین کردن آن با داروهای مربوط به دیابت اصلا کار مناسبی نیست اما میتواند مکمل مناسبی در برنامه غذایی شما باشد.

مقدار کم سدیم در انجیر سبب میشود فشارخون شما بالا نرود و از این لحاظ نگرانی برای مصرف آن وجود ندارد.

با خواص شگرف این میوه بهشتی تا حدودی آشنا شدید. هر چند که خواص انجیر بیشتر از این حرف هاست اما میتوان امیدوار بود که از میوه های ناشناخته نیست! بخاطر قرن ها مطالعه روی آن، تقریبا تمام راز ها و فوایدش کشف شده است.

انجیر از معدود میوه هایی است که تمام بخش های آن مفید است حتی برگ درختانش! میتوانید اطلاعات تکمیلی در مورد این میوه را در صد یک یا منابع علمی معتبر جستجو کنید.

به هیچ عنوان طعم انجیر تازه با بافت شیرین و دانه های ریزش را از دست ندهید! افرادی هستند که از انجیر خشک بیشتر لذت ببرند، انجیر خشک خیس شده به عنوان تنقلاتی شیرین و طبیعی مورد پسند تمام سنین بوده است.

میتوانید انجیر خشک را از سایت صد یک تهیه کنید تا کیفیت و تازگی را به همراه آن بچشید!

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *