تولد بیش از ۲۷۰۰ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بابل از تولد بیش از ۲۷۰۰ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) در این شهر خبر داد.

تولد بیش از ۲۷۰۰ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، «صدیقه اسماعیل‌زاده» گفت: دو هزار و ۷۳۳ فرزند در این مرکز متولد شده اند و زوج‌های نابارور می‌توانند از طرح‌های حمایتی «برکت»، «۹۰ درصد» و «بسیج» در این مرکز بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر کشوری برای ارتقای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به نیرو‌های جوان و جمعیت جوان دارد؛ این موضوع نیاز به برنامه ریزی‌های وسیع دارد و فعالیت تخصصی بخش نازایی مرکز با ارتقای تجهیزات و افزایش مراجعه کنندگان درمان نازایی با روش IO تحریک تخمک گذاری، IUI تلقیح داخل رحمی، IVF لقاح داخل آزمایشگاهی از سال ۱۳۷۷ و ICSI تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم از سال ۱۳۷۹ مشغول ارائه خدمت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: طرح برکت را دفتر نهاد مقام معظم رهبری با سیاست فرزند آوری برای ارتقای نرخ باروری و رفع مشکل مالی مراجعان شهری و روستایی نیازمند و کم درآمد، از مهر ۹۴ در این مرکز اجرا کرد.

اسماعیل‌زاده گفت: تاکنون حدود هزار نفر در طرح برکت ثبت نام کردند که ۱۲۴ نفر باردار شدند و زوج‌هایی که فرزندی نداشته باشند، ساکن شهر و روستا باشند و همچنین خانم حداکثر ۳۵ سال داشته باشد، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح حمایتی ۹۰ درصد وزارت بهداشت به عنوان طرح حمایتی زوجین نابارور در این مرکز اجرایی شده است، افزود: بیمه پایه این طرح را از اول فروردین ۱۴۰۰ تحت پوشش قرار داده است و ۹۰ درصد هزینه را بیمه‌های پایه تامین سلامت می‌پردازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۵۷ زوج از اﯾﻦ ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده کرده‌اند، تاکید کرد: زوج‌هایی که زیر ۴۲ سال دارند و یک نفر از زوج‌هایی که تابعیت ایرانی داشته باشد و در صورتیکه با داشتن فرزند بتواﻧﻨﺪ برای فرزند بعدی هم اقدام کنند، شامل دریافت خدمات از طرح حمایتی ۹۰ درصد می‌شوند.

اسماعیل‌زاده همچنین با اشاره به طرح بسیج گفت: در طرح بسیج زوج‌هایی که عضو بسیج شهری و روستایی باشند و هر دو ازدواج اول که فرزندی نداشته باشند و خانم زیر ۴۲ سال باشد، می‌توانند در این طرح شرکت کنند که همه هزینه رایگان است.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *