توصیه سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی

مدیکال اکسپرس گزارش می دهد ، مردم بسیاری از کشورها در حالی به آبله میمونی مبتلا می‌شوند که ممکن است به مناطق شیوع این ویروس سفر نکرده باشند. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی را به عنوان یک وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در سطح جهان معرفی کرد.

گروهی از محققان آلمانی این موضوع را بررسی کردند که آیا می‌توان ویروس آبله میمونی را با دو ماده ضدعفونی کننده توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت غیرفعال کرد یا خیر. آنان دریافتند که هر دو ماده ضدعفونی کننده به طور موثر ویروس را در مدت ۳۰ ثانیه غیرفعال می‌کند.

دکتر “تونی مایستر”، نویسنده اصلی این گزارش گفت: بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به آبله میمونی رعایت بهداشت دست‌ها ضروری است.

محققان برای بررسی اثربخشی ضدعفونی کننده‌های توصیه شده توسط این سازمان، ویروس‌ها را با یکی از فرمول‌های توصیه شده این سازمان و همچنین با اجزای اصلی آن‌ها یعنی اتانول و ایزوپروپانول به صورت جداگانه در تماس قرار دادند. بررسی‌ها نشان داد که هر دو ضد عفونی کننده به اندازه کافی در غیر فعال شدن ویروس موثر هستند.

محققان تاکید کردند: از آنجایی که اکثر ضدعفونی کننده‌های تجاری حاوی اتانول یا ایزوپروپانول هستند، ویروس را غیرفعال می‌کنند، اما عامل مهم غلظت مواد است که می‌توان از روی بسته بندی آن را خواند. ضدعفونی‌کننده‌های حاوی مقادیر ۴۰ تا ۶۰ درصد اتانول یا ۴۰ درصد ایزوپروپانول یا بیشتر در برابر آبله میمونی مؤثر هستند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *