بهزیستی مازندران ۴۵۶ خانواده دارای فرزند چندقلو را زیر پوشش دارد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ، فریبا بریمانی افزود : ۳۷۸ خانوار دارای فرزندان دوقلو ، ۷۷ خانوار دارای فرزندان سه قلو و یک خانوار دارای فرزندان چهارقلو هستند.

وی گفت : سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه های اصلی حمایت کننده از خانواده های دارای فرزند چند قلو، برنامه حمایت از این خانواده ها را تهیه و تدوین کرده است.

بریمانی با اشاره به فعالیت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در حوزه فرزند چندقلو، اظهار داشت: برنامه حمایت از خانوارهای دارای فرزند چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی، تامین رفاه اجتماعی و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها تهیه و تدوین شده است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران ابراز امیدواری کرد این طرح با همکاری سایر دستگاه ها اجرایی ذیربط مسیر خود را با موفقیت طی کند تا خدمات پایدارتر و کامل تری به این خانواده ها ارایه شود.

وی گفت : همسو با اجرای این طرح، سرپرست خانواده های دارای فرزند سه قلو بلافاصله زیر پوشش بهزیستی قرار می گیرند و از مستمری ماهانه به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برخوردار می شوند.

او افزود : خانوارهای دارای فرزند چند قلو علاوه بر این از سایر خدمات مستمر سازمان بهزیستی شامل کمک های بلاعوض ، وام های کم بهره برای اشتغال و تسهیلات مسکن نیز می توانند بهره مند شوند.

بریمانی با بیان اینکه خانوارهای دارای فرزند دوقلو در سه دهک پایین درآمدی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند ، گفت : ماهانه ۹۰۰ هزار تومان به حساب این خانوارها واریز و از سایر مزایا و خدمات سازمان نیز بهره مند می شوند. 

وی افزود : با رایزنی های صورت گرفته با سازمان بهزیستی کشور و تامین اعتبار، از این پس خانوارهای دارای فرزند دوقلوی دهک های درآمدی یک تا  هفت نیز می توانند از خدمات مستمر این نهاد  بهره مند شوند.

بهزیستی مازندران ۴۶۰ هزار مددجو را زیر پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *