بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از روند اجرای بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا

به‌گزارش آرمان زنان ، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی این بازارچه که با حضور سلیمان هاشمی فرماندار شهرستان آق‌قلا، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان انجام شد، گفت: ایجاد این بازارچه دائمی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی اقدامی بسیار ارزشمند برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است و با توجه به وسعت و مشخصات پروژه، این مرکز می‌تواند محلی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان سایر شهرستان‌ها نیز باشد.

سلیمان هاشمی فرماندار شهرستان آق‌قلا نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: در شهرستان آق‌قلا حدود دو هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فعالیت می‌کنند که یکی از آثار منحصربه‌فرد شهرستان در حوزه صنایع‌دستی زیورآلات سنتی ترکمن است.

در این بازدید همچنین رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا پیش‌بینی شده است که با این میزان اعتبار فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۱۹۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است. این پروژه که با حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست شامل ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی، موزه و بخش اداری است که پس از اجرا و بهره‌برداری زمینه اشتغال ۷۲ نفر را فراهم خواهد کرد.

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *