ایران آماده پذیرش گردشگران خارجی است

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یازدهمین کنفرانس وزیران گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، وزیران گردشگری این سازمان و روسای انجمن‌های در مرکز کنگره باکو برگزار شد.

ضرغامی در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سخنان خود در این اجلاس گفت: اسلام هراسی ظلم بزرگی به ملت‌های اسلامی است که آن‌ها را در معرض پیش‌داوری‌های منفی و بدنام سازی قرار داده است. در حالی که تعالیم حیات‌بخش اسلامی، جان‌مایه و روح فرهنگ ناملموس بشری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: گردشگری حق همه‌ مردم دنیاست و بخش قابل توجهی از جاذبه‌های گردشگری، در جغرافیای کشورهای اسلامی قرار دارد. گردشگری در دسترس، الگوی خوبی برای توسعه‌ سفر ارزان و سفر خانواده محور، مورد تأکید آموزه‌های اسلامی است.

وی جامعه‌ محلی حلقه‌ اصلی زنجیره‌ ارزش گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: درآمد مستقیم، اشتغال، پاسداشت طبیعت و حفظ فرهنگ بومی، از نتایج مثبت آن است. تجربه‌ خوب اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری کشاورزی باید توسعه یابد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ‏جمهوری اسلامی ایران با تولید واکسن و واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس کرونا، از ماه‌ها قبل آماده‌ پذیرش گردشگران بین‌المللی شده است.

در این مراسم به رسم همیشگی این رویداد، محبوب علی وزیر گردشگری بنگلادش که سال گذشته ریاست کنفرانس دهم را بر عهده داشت، سخنانی ایراد کرد. او پس از سخنرانی، ریاست کنفرانس را به فواد نقیف رئیس آژانس دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان سپرد.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *