الفبای رابطه جنسی چیست؟

روابط جنسی، جزء جدایی‌ناپذیر و مهم روابط زناشویی محسوب می‌شوند؛ به‌ویژه برای زوج‌هایی که به‌تازگی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و یا زوج‌هایی که برای بچه‌دار شدن تصمیم گرفته‌اند. آموزش سکس و رابطه جنسی، مهم‌ترین موضوع برای لذت بردن از روابط زناشویی است و ضعف آن می‌تواند روی سلامت روان و جسم افراد تأثیر منفی بگذارد. سلامت جنسی با سلامت ذهنی و عاطفی همراه است و تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توان زندگی جنسی لذت‌بخشی را تجربه کرد. به‌همین دلیل، 12 نکته مهم در مورد الفبای رابطه جنسی سالم گردآوری کرده‌ایم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. بیان شفاف خواسته‌ها و نیازهای جنسی

ارتباط خوب با پارتنر، کلیدی‌ترین نکته برای بهبود کیفیت و کمیت رابطه جنسی محسوب می‌شود. شما باید بتوانید بدون خجالت و شرم، آنچه که در رابطه جنسی می‌خواهید را بیان کنید. بیان شفاف نیازهای جنسی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که یک ارتباط خوب باعث ایجاد اعتماد می‌شود و روابط جنسی و عاطفی ادامه پیدا می‌کنند.

از طرفی، اگر شما در بیان خواسته‌های جنسی‌تان رُک هستید و پارتنرتان این کار را انجام نمی‌دهد، او را راهنمایی کنید. فراموش نکنید که شریک زندگی شما باید به رابطه جنسی شما جهت بدهد و بهتر است به او کمک کنید تا نیازهایش در سکس را بدون تعارف به‌زبان بیاورد.

2. پذیرفتن و ایفای دقیق نقش‌ها

دانستن اینکه چه چیزی قرار است در اتاق خواب بین شما و پارتنرتان اتفاق بیفتد، اهمیت ویژه‌ای دارد. پیش از شروع رابطه جنسی، بدانید که نقش شما در این رابطه دقیقاً چه چیزی است. اگر نیازهای جنسی خود را به‌صورت شفاف بیان می‌کنید و می‌خواهید با تمایلات جنسی خود و پارتنرتان هماهنگ شوید، باید نقش خود را خوب بازی کنید.

نوع ارتباط شما و شریک زندگی‌تان در داخل و خارج از اتاق خواب، بسیار کلیدی محسوب می‌شود. به این فکر کنید که آیا برای بهتر شدن رابطه به آموزش سکس و رابطه جنسی نیاز دارید یا خیر؟ برای جواب این سوال به منبع مجله سلامت دکتردکتر مراجعه کنید.

3. تمرینات ورزشی و تقویت جسمانی

شاید برای اولین‌بار است که در مورد تمرینات ورزشی کگل می‌شنوید و یا در بهترین حالت، فکر می‌کنید که تمرینات کگل فقط برای زنان باردار است. تمرینات کگل، شامل بلند و منقبض کردن لگن و تقویت عضلات این بخش از بدن است و جالب اینکه انجام روزانه آن می‌تواند به رابطه جنسی بهتر منجر شود. تمرینات کگل را می‌توان در همه‌جا و هر وقت انجام داد و در نهایت، متوجه تأثیر آن در افزایش لذت جنسی شد.

4. پررنگ کردن صمیمیت

همیشه وقتی زندگی طاقت‌فرسا می‌شود، صمیمیت اولین چیزی است که می‌تواند رنگ‌ولعاب همه چیز را تغییر دهد. نادیده گرفتن صمیمیت در روابط جنسی، هم باعث استرس می‌شود و هم حس بدی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، صمیمیت این احساس را در شریک زندگی‌تان به‌وجود می‌آورد که شما او را فقط برای سکس نمی‌خواهید.

صمیمیت در سکس، همیشه با خلاقیت و سرگرمی همراه است. برای مثال، کلبه جنگلی و یا ویلایی در کنار ساحل را اجاره کنید و با یک برنامه‌ریزی ساده، هم زمان بیشتری برای صمیمیت در نظر بگیرید و هم در محیطی لذت‌بخش‌تر سکس کنید.

5. خلاقیت، سرگرمی و کمی سنت‌شکنی

الفبای رابطه جنسی چیست؟

به‌همان اندازه که سعی می‌کنید الفبای روابط جنسی را به‌خوبی رعایت کنید، فراموش نکنید که کمی سنت‌شکنی هم می‌تواند طعم سکس را شیرین‌تر کند. نیازی نیست که رابطه جنسی حتماً در یک اتاق خواب رمانتیک (مثل فیلم‌ها) اتفاق بیفتد. با کمک گرفتن از میل جنسی، تمایلات یا فتیش‌ها و خلاقیت، از اتاق خواب همیشگی خارج شوید. برای مثال، روی کاناپه، زیر دوش، کنار میز بیلیارد و هر آنجایی که شما به‌نظرتان جالب‌ است را برای سکس انتخاب کنید.

البته، محتاط بودن و خلاق ماندن، 2 عنصر مهم در سنت‌شکنی‌های این چنینی است تا رابطه جنسی از آن چیزی که تاکنون بوده، جذاب‌تر شود.

6. بازی قبل از سکس

الفبای رابطه جنسی چیست؟

در دنیای بیرون از روابط جنسی، همه عاشق چیزهایی هستند که خیلی سریع و بدون مقدمه اتفاق بیفتد؛ مثل تماشای فیلم. اما روابط جنسی اصلاً شبیه به این چیزها نیستند و لازم است که با حوصله، دقیق و با بازی قبل از سکس، شروع شوند. بازی قبل از سکس، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های رابطه جنسی محسوب می‌شود.

بازی کردن هم نوعی راهکار برای افزایش صمیمیت بین شما و پارتنرتان است. با استفاده از بازی‌هایی که هر دو دوست دارید، لمس کردن، بوسیدن، شوخی‌های بامزه و کارهای این چنینی بازی را پیش ببرید. در نهایت، به‌آرامی و بعد از اینکه هر دو غرق در نیازهای جنسی هستید، از بازی به رابطه جنسی بروید.

7. استفاده از اسباب‌بازی

استفاده کردن از اسباب‌بازی‌هایی جنسی مثل دیلدو و ویبراتور می‌تواند باعث تحریک و افزایش لذت جنسی شود. البته به‌شرطی که هر دو طرف رابطه جنسی در مورد استفاده از این اسباب‌بازی‌ها موافق و هم‌نظر باشند. وارد کردن اسباب‌بازی‌های این چنینی در سکس برای بعضی‌ها ترسناک و غیر قابل قبول است؛ حتی اگر به ظاهر با آن موافق باشند. بنابراین، قبل از استفاده از این اسباب‌بازی‌ها با یک سکسولوژیست یا پزشک متخصص مشورت کنید.

8. امتحان کردن پوزیشن‌های جدید

الفبای رابطه جنسی چیست؟

از فیلم‌ها و مطالب آموزشی برای امتحان کردن پوزیشن‌های جدید در سکس کمک بگیرید. تنوع، چاشنی زندگی و روابط است و رابطه جنسی هم از این قضیه مستثنی نیست. پس این ذهنیت را در روابط جنسی‌تان شکل دهید که پوزیشن‌های جدید می‌توانند لذت سکس را بالا ببرند.

البته فراموش نکنید که هر پوزیشن جدیدی در رابطه جنسی جواب نمی‌دهد. اما پیدا کردن و امتحان موقعیت‌ها یا پوزیشن‌های جدید می‌تواند مهارت‌های جنسی شما را بهبود بدهد.

9. ایمنی و استفاده از ابزار پیشگیرانه

استفاده از ابزار پیشگیرانه مثل کاندوم را هرگز از یاد نبرید. مخصوصاً در شرایطی که اصلاً برای فرزندآوری تصمیم و آمادگی ندارید و در عین حال می‌خواهید سکس لذت‌بخش و آزادی را تجربه کنید.

10. آموزش و مشاوره‌های تخصصی

 از آموختن و مشاوره گرفتن هراس نداشته باشید و آن را برای خود و شریکتان سخت نکنید. همین مطلبی که در حال حاضر غرق در مطالعه آن هستید هم نوعی آموزش محسوب می‌شود که شما برای بهبود کیفیت سکس انتخاب کرده‌اید. این مسئله نشان می‌دهد که شما برای روابط جنسی خود ارزش قائل هستید. همچنین، از مشاوره گرفتن از سکسولوژیست‌ها و پزشک‌های متخصص این حوزه هم بهره‌مند شوید تا مانعی برای لذت بردن وجود نداشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *