استاد حسین وحیدی، مخترع «آ با کلاه» درگذشت

استاد حسین وحیدی ، معلم پیشکسوت و چهره ماندگار ایران امروز در سن ۹۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

استاد وحیدی ستاره‌ی پر فروغ آسمان علم و ایمان که مدت ۷۷سال مشغول به تدریس ریاضیات بود،  به علت بیماری ریوی در بیمارستان فیروزگر درگذشت.

وی در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۰۴ در قزوین دیده به جهان گشود و هشت سالی در قزوین معلمی می‌کند در سال ۱۳۳۱ به تهران منتقل و در شمیران مشغول تدریس شد. سال ۵۵ پس از ۳۲ سال خدمت بازنشسته می‌شود و بیش از ۷۷ سال به شاگردانش ریاضیات تدریس کرد و در طول این دوره باسابقه، افتخار تدریس به فرهیختگانی مانند شهید رجایی، دکتر فیاض، دکتر طائب و دکتر اعرابی را داشت.

تقدیرنامه‌های فراوان در سطوح مختلف، نشان از لیاقت‌های حرفه‌ای این استاد فرزانه دارد، به گونه‌ای که تاکنون دو رئیس جمهور و سه وزیر آموزش و پرورش از وی قدردانی کرده‌اند.

چاپ ده‌ها جلد کتاب کمک درسی نیز از دستاورد‌های عمر پر برکت استاد بود.

این معلم پیشکسوت گفته بود: « مخترع آ باکلاه من بودم ولی خودم نمی‌دانستم. تلفظ الف مدی و انتقال آن به بچه‌ها سخت بود. یکی از همکارانم می‌گفت بگوییم آ شاپویی؛ آن موقع کلاه شاپویی تازه مد شده بود و بچه‌ها نمی‌شناختند. خودم اسم الف مدی را آ با کلاه گذاشتم و اینطور به بچه‌ها درس می‌دادم. بعد که به تهران آمدم دیدم که تازه شروع کرده اند این اسم را روی الف گذاشته‌اند و می‌گویند آ با کلاه.»

لطفاامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *